• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    St0rken skrev 2014-02-21 07:36:28 följande:

ganska, molvärk emellanåt.. Jag är så ledsen :( Ringt min klinik som ringer upp mig under dagen. FAN!!!

Håller tummarna för dig att allt går bra!!
  • Pluttemor

Tusa, det var faktiskt inte min BM så jag tror att det e någon annans jag känner att jag kommer att vara lycklig oavsett, men visst vore det roligt med två! Dubbel lycka!

• tusa
    Pluttemor skrev 2014-02-20 23:02:46 följande:
    Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.

Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor
    Tack för klargörandet! På tal om vilket så "forskade" jag om blastocyster när jag fick veta att de ville odla vidare och förutom att pluschanserna ökade avsevärt, så fanns även en, jämfört med "naturliga" grav., 4-5ggr förhöjd chans för just enäggs!? Därför blev jag extra chockad över att få erbjudande om 2 blasto Förvånad, det hade jag absolut inte räknat med.

Läser på ett brittiskt ivf-forum och sett flera där som just fått enäggs efter färskblasto...några historier om trillingar med där de fått 2 och ena delat sig!?

Det är alltså fysiskt nmöjligt att vi inte bara bär en eller två, utan upp till 4st??? Förvånad...tror ju inte det och det skulle faktiskt vara liiite over-kill...

Märkte nu förresten att jag ju redan "visste" att du åxå fått 2...grav.demens som tyvärr inte är ny, utan sitter fortfarande i sedan förra grav., för 14år sedan   Tungan ute
  • St0rken
    Pluttemor skrev 2014-02-21 09:23:53 följande:
    Hur går det för dig storken? Tänker på dig!

Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram
  • tusa
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:

Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram
    Alltid nåt att det verkar avta!!! Ge inte upp! {#emotions_dlg.flower}
  • Pluttemor

Tusa, ja det är sant att blastocyster har en större tendens att dela sig och rent tekniskt så kan båda dela sig och då blir det fyrlingar eller att ett delar sig och det blir trillingar det är oxå en av anledningarna till att läkare inte väljer att sätta tillbaka två, just för att man e rädd att äggen ska dela sig.

Vet en tjej på FL som fick tillbaka två blaston och ett fäste men det delade sig. Så hon e gravid med enäggstjejer tänk vilken lycka med två, dubbel lycka.

• Pluttemor

Storken. Jag vet att det e svårt att tänka positivt och se ljuset i tunneln. Men jag blödde ganska mycket vid båda mina ivf graviditeter men en gick bra åndå läs min presentation under ivf 4 så kanske lite hopp tänds. Kram

• Pluttemor

På måndag börjar jag jobba igen vilket känns väldigt bra! Jag hade nog kunnat jobba idag men jag tänkte att det e bäst att vila ut sig helt från den här eländiga influensan som varit.

Vi kanske har pratat lite om det här innan. Men hur gör ni på jobbet med att tala o. För folk? Hos oss vet mina kollegor att vi gör dom här behandlingarna, och dom vet oxå att vår son kom till på det här sättet. Men det är inte mer än 3 väldigt nära kollegor som vet var i processen jag är. Det ät alltså bara dom tre som vet att jag e gravid.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015