• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    St0rken skrev 2014-02-21 22:24:37 följande:
    Hej på er! Känns lite bättre nu då blödningen upphört kan man säga det är pyttelite svagt rosa än.. Det var förtidigt med VUL sa dom. Har min tid den 6 mars för VUL så det är en lååång väntan nu. BM tyckte inte jag skule oroa mig då missfall oftast är mer än en mens och klumpar och jag hade mindre än en mensblödning.

Vad skönt att det avstannat. :)
  • lisodan
    johjen skrev 2014-02-21 23:10:05 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Vi fick se ett litet hjärta slå och allt såg fint och normalt ut. Läkaren kan ju inte garantera något men hon sa att vi har mycket goda chanser till en fullgången graviditet. Gick in i v 8 idag och BF blir 10 oktober. Illamåendet kommer och går, höll på att kräkas på jobbet imorse men klarade det. Än så länge inga spyor men det hänger i luften helt klart! Jaha nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid och om allt går bra så blir vi föräldrar i höst!! Så stort!! Ska ringa mvc på måndag och skriva in mig och börja vänta på KUB test, nästa milstolpe. Men just nu firar vi och jag njuter av att vara gravid!

Grattis igen (skrev i andra tråden också). Måste bara instämma med tusa. Längtar också till vul! Väntan till den 4:e mars känns längre och längre. Men blir såklart kortare och kortare
  • Leiben

Storken: När jag var väldigt nygravid och stod inne i en affär kände jag bara hur blodet bara kom och jag fick typisk mensvärk. Rusade hem och det rann ljusrött i toastolen. Upp på danderyd gynakuten för att se men det var för tidigt. Man kunde ana en hinnesäck men man visste inte hur det skulle gå. Redan vid undersökningen hade ändå blödandet avtagit en aning. Det var bara att vänta ett par dagar och herregud vilken plågasm väntan. Och till och från kom det hela tiden rosa på pappret. var tvungen att ha trosskydd. Några dagar senare kunde läkaren ana något som pickade. vilken lättnad! Men det var jobbigt och påfrestade framöver för det kom så där småljusrosa rätt frekvent med molvärk i flera veckor framöver. kanske till vecka 10. Läkaren sa att blödningar vid ÄD är vanligare men att man inte visste exakt varför.

hoppas jag kan lugna dig lite. för nu ligger det där pickande hjärtat brevid mig här i sängen och myser och det där hjärtat har pickat i snart 4 år.

kram!

• Leiben
    "Fick blödningen smärtor 5+4. Vul visade en hinnesäck på rätt plats.

6+0 Återbesök 3 dagar senare. embryot hade vuxit som det skulle sedan sist, mätte 3,3 mm. hjärtaktivitet kunde anas"  

min egen "jourmal"
  • tusa

Idag fick jag ett "riktigt" streck på stickan! Känns bra att se att det faktiskt ökar. När jag lägger stickorna bredvid varann så ser man hur de blir starkare, men bara ytterst lite, för varje dag, men från igår tillidag verkar ju hormonerna tagit ett ordentligt hopp uppåt, ME LIKE!! Solig

Mår utmärkt, har gigantiska bröst, får inte igen byxorna längre och livmodern känns tydligt som en hård ballong. Haft småstickningar de 2 senaste dagarna också, så nu känner jag mig faktiskt gravid, vilket är underbart, att KÄNNA inte bara VETA! 

Nu ska vi ut på prommenad med barnen. Är plusgrader idag, så vi tänkte gå till ICA och lördagsgodiset, ca 4km dit och hem, det känns lagom Glad

• Pluttemor

Leiben: tror att jag känner igen dig från en gammal gammal tråd då jag började med ivf. Tror det var någon endo tråd. Kul att du/ni lyckats

• tusa

Ja, idag är jag ok igen, kör på som vanligt! Mediterade över det där med X igår och nu känns det bra. Ska fixa VUL direkt v.7 dock...hade ingen brådska med det innan, tänkte mig kring v.12 eller så.

• Jenkis
    tusa skrev 2014-02-22 10:53:30 följande:
    Idag fick jag ett "riktigt" streck på stickan! Känns bra att se att det faktiskt ökar. När jag lägger stickorna bredvid varann så ser man hur de blir starkare, men bara ytterst lite, för varje dag, men från igår tillidag verkar ju hormonerna tagit ett ordentligt hopp uppåt, ME LIKE!! Solig

Mår utmärkt, har gigantiska bröst, får inte igen byxorna längre och livmodern känns tydligt som en hård ballong. Haft småstickningar de 2 senaste dagarna också, så nu känner jag mig faktiskt gravid, vilket är underbart, att KÄNNA inte bara VETA! 

Nu ska vi ut på prommenad med barnen. Är plusgrader idag, så vi tänkte gå till ICA och lördagsgodiset, ca 4km dit och hem, det känns lagom Glad
    Härligt Tusa!

Nej, vem får igen byxorna...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015