• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Tjaaa...vad gör jag nuförtiden? Känner mig lugn och balanserad och inte alls så rastlös som jag ju gjort de senaste åren då jag "väntat"... Jag jobbar ju inte, men småpular härhemma och i helgen har vi varit engagerade i utförsåkningsutrustning till oss alla 4. Så sitter jag ju på nätet en del med så klart! Tungan ute

Läste igenom massa tvillingtrådar igårkväll och så plöjer jag en massa dokumentärer på typ youtube och svt om allt från aliens till ekonomi, USAs nära förestående revolution och valet här i Sverige nu i september...fast jag vet redan hur jag ska rösta!

Ska engagera mig i min diet nu till veckan tänkte jag, även börja långprommenaderna jag tänkt så länge nu. Känner att nu äntligen har jag ro för sånt! 

Har någon förresten förslag på nån sån där feel-good-graviditets-film?!

• Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-02-23 14:55:45 följande:
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.

På onsdagar blöder jag.

Torsdagar färgade flytningar.

Fredagar färgade flytningar.

Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet

en fråga: tar du fortfarande Progesteron? Och hur är det med er andra? Jag fick för 15 dagar och tog alltså min sista i går... Har jag missat något? Ska jag få nya nu när jag är gravid??? Hjälp?
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-02-23 14:55:45 följande:
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.

På onsdagar blöder jag.

Torsdagar färgade flytningar.

Fredagar färgade flytningar.

Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet

en fråga: tar du fortfarande Progesteron? Och hur är det med er andra? Jag fick för 15 dagar och tog alltså min sista i går... Har jag missat något? Ska jag få nya nu när jag är gravid??? Hjälp?
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-23 17:19:36 följande:
    Imorse vaknade jag vid 7 tiden och jag kunde inte sluta tänka på bönan/bönorna i mig . Jag bara tänkte o tänkte och kunde knappt somna om. Tänk om dom e två, tänk om det är en, tänk om det är ingen? Tänk tänk tänk. Åhh vilken väntan. Hur gör ni för att fördriva tiden. 4/3 är lång tid! Vet inte hur tiden ska röra på sig?! Har ni tips på att fördriva tiden?

Jag jobbar, tränar och kollar på serier på kvällen å nätterna när jag inte kan sova + äter godis å knäckebröd. Och medan jag tänker jag precis som du????
  • Pluttemor

Hoppfulla Fia: i regel tar man bara progesteron under ruvtiden, vissa kan få det ordinerat en längre tid beroende på vad man har kommit överens om med läkarna. Jag ska fortsätta med det fram till vecka 12,

Tusa och hoppfulla Fia, tack för era tips. Ska nog oxå ta och titta på en bra serie

• Pluttemor

Fortsättning progesteron:::: så du behöver alltså inte vara orolig. För det vanligaste är att man slutar efter 14 från ET. kroppen bildar själv progesteron

• Pluttemor

Var bor alla förresten runt om i landet? Alla kanske inte vill svara. Men i framtiden vore det faktiskt kul om vi kunde ses jag bor i Örebro

• Hoppfulla Fia

Här när några serie tips, några nya, några gamla: true detective, the following, the Killing, orange is the new black, Breaking bad...

• Hoppfulla Fia

Här när några serie tips, några nya, några gamla: true detective, the following, the Killing, orange is the new black, Breaking bad...

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-23 18:52:55 följande:
    Fortsättning progesteron:::: så du behöver alltså inte vara orolig. För det vanligaste är att man slutar efter 14 från ET. kroppen bildar själv progesteron

Tack! Nu känns det bättre. Dessutom har jag ont i brösten, mår illa till och från och "dragont" i magen, så livet är rätt härligt????
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015