• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Linblå
    Pluttemor skrev 2014-02-24 13:42:18 följande:
    Välkommen hit och stort Grattis  

Här kan du dela med dig av allt! 
    Tackar och bockar! Jag tillhör den äldre skaran på 35 och har gått på RMC i Linköping. Ska upp dit och kolla insidan den 12/3. 

Idag vill jag verkligen se saker gro (så att säga) och åker till en blomsterbutik efter jobbet och ska gå och njuta av våren.
  • Pluttemor
    Linblå skrev 2014-02-24 14:17:07 följande:
    Tackar och bockar! Jag tillhör den äldre skaran på 35 och har gått på RMC i Linköping. Ska upp dit och kolla insidan den 12/3. 

Idag vill jag verkligen se saker gro (så att säga) och åker till en blomsterbutik efter jobbet och ska gå och njuta av våren.

Härligt! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • johjen
    Linblå skrev 2014-02-24 13:00:16 följande:
    Hejsan

Jag vill vara med här! Gick igenom IVF Nov/Dec och lyckades bli gravid på första frysförsöket. BF 24/10. Första gången som gravid och har svårt att smälta att det finns nytt liv på insidan. Två veckor kvar till undersökning på kliniken. Känner inga symptom direkt. Kanske lite yr. Därför är det så härligt att få vara med i gemenskapen här och dela erfarenheter.

Välkommen! Grattis till pusslet. Har ni försökt länge?
  • Lyckostjärna

Nu ringde en Ssk och vill att vi kommer in på ultraljud redan på torsdag då mitt hcg-värde har stigit lite snabbt! Jag skulle inte vara orolig!! Det var ju lätt nu är jag ju jätteorolig!!

• tusa
    Jenkis skrev 2014-02-24 10:29:02 följande:
    Det blir du, jag och Tusa sen då
    Ja, det skulle faktiskt vara jätte kul att mötas upp vid tillfälle med alla små! Hjärta

Ja, magen kan fortsätta växa Jenkis...Jag hade en ofostrig grav. som vi upptäckte i ca 5mån...magen var rätt stor då, men ganska mjuk Obestämd

Jag får också roa mig själv...har en man som bor ute i verkstan, kommer in till lunch och sedan vid 18-20 tiden..Obestämd

Idag har jag varit dödstrött, första dagen sedan ivf-hormonerna. Gick ju till en kompis tidigare idag, vi åt lite lunch, men sedan tvärdog jag i soffan och var tvungen få skjuts hem, var verkligen helt slut!! Rynkar på näsan
  • Linblå
    johjen skrev 2014-02-24 14:49:12 följande:
    Välkommen! Grattis till pusslet. Har ni försökt länge?
    Nja. Jag försökte på normal väg med ett ex i ett år utan att lyckas. Vi gick åt skilda håll av andra anledningar och jag träffade en ny man. Fick reda på att jag hade endometrios som behöve opereras. Hade otur och fick en infektion. Efter det har jag gått på hormoner för att stänga av mensen. Och så ville vi skaffa barn och gick till ivf direkt. Äggplockning i Nov/dec och första färskförsöket misslyckades. Men nu första frysförsöket verkar ha tagit. De satte tillbaka två halvkassa embryon. Får se om båda ville stanna,
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 15:48:47 följande:
    Nu ringde en Ssk och vill att vi kommer in på ultraljud redan på torsdag då mitt hcg-värde har stigit lite snabbt! Jag skulle inte vara orolig!! Det var ju lätt nu är jag ju jätteorolig!!
    Kanske är enäggstvillingar  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Hoppfulla Fia
    Linblå skrev 2014-02-24 16:47:28 följande:
    Nja. Jag försökte på normal väg med ett ex i ett år utan att lyckas. Vi gick åt skilda håll av andra anledningar och jag träffade en ny man. Fick reda på att jag hade endometrios som behöve opereras. Hade otur och fick en infektion. Efter det har jag gått på hormoner för att stänga av mensen. Och så ville vi skaffa barn och gick till ivf direkt. Äggplockning i Nov/dec och första färskförsöket misslyckades. Men nu första frysförsöket verkar ha tagit. De satte tillbaka två halvkassa embryon. Får se om båda ville stanna,

Stort grattis till plusset. Det är första gången det lyckas för mig också. Vist är det fantastiskt!
  • Hoppfulla Fia

Är på jobbet och kan knappt hålla ögonen öppna, så himla trött. Vi har en massa annan frånvaro på jobbet så det är inte läge att gå hem heller. De får hålla tillgodo med halvfart heltenkelt. :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015