• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor

Lax av alla fisksorter kan jag inte äta. Det e för fett. har blivit extrem verkligen

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 18:27:14 följande:
    Lax av alla fisksorter kan jag inte äta. Det e för fett. har blivit extrem verkligen

Men då! Då får du hoppa animaliska proteiner då och ta lite böner i istället????
  • Danisen

Jag har med lite svårt att äta. Äter lite åt gången och är bara sugen på skit mat . Gillar inte det.

• Lyckostjärna

Jag hittade en gammal graviddagbok här hemma då jag var gravid för snart 12 år sedan! Jag mådde tydligen illa då! Det enda som hjälpte på kvällarna var att skala en rå potatis dela den i skivor och doppa i lite salt och äta!! Så det är mitt tips för idag! Jag testade ikväll och illamåendet försvann helt otroligt vet ju inte för hur länge men några timmar så är jag ju evigt tacksam!! Jag kan bara äta kall mat och jag är ju vegeterian sedan tidigare så det känns skönt att slippa laga sådan mat! Tror att det är bra tecken att vi mår så illa som vi gör! Läkare på Sahlgrenska sa ju till mig sist att när vi hör våra patienter må illa är det som ljuv musik för våra öron!

• Pluttemor

Hoppfulla Fia, allt jag kan äta är i stort sätt

Potatis (kokt) aldrig friterad
    Kokt ris
    Grönsaker som inte är söta
    Vitt bröd, inge fullkorn som smakar sött
    Grapefruite
    Smör
    Vit pasta
    Kokta ägg
    Räkor och viss fisk.

• Pluttemor

Om man tar smilisarna från mobilen så blir det bara en massa konstiga tecken för skripten på sidan kan inte göra om dom till smilisar

Men du kan själv göra dom såhär fast utan mellanslag förståss

: - )
    : - (
    : - o
    : - p

• lisodan
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-25 16:31:10 följande:
    Tack! Då känns det lite bättre. Är ju faktiskt bara på TD+2 (vecka 4+6) så det är kanske normalt att inte ha så höga hcgnivåer än. Kram på er allihopa. Det är så skönt att bara få skicka ut paniken när den kommer å få en massa lugnande ord tillbaks!!!

Jag la upp en radda test i bildtråden som hör till här så kan du se. Sen tror jag att det är bra att inte jämföra alldeles för mkt. Detta med hormoner är mycket individuellt. Och väl därför en del blir jätteillamående och andra inte alls till exempel. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015