• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Inte vara orolig pluttemor! Har du en värmekudde du kan lägga där som lindrar? Ligg och vila tills det släpper! Har du kunnat kissat och så idag? Du kanske är förstoppad bara och att lite tarm som går över precis där!!!

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-26 20:20:01 följande:
    Fy, har snart i en kvart haft ganska ont på höger sida vid äggstocken. Åh vad jag blir orolig!

jag förstår din oro, men det är säkert inget... Precis som lyckostjärna skrev, det kanske bara är tarmarna som krånglar. Jag har mycket sammanväxtningar och en fis kan göra skit ont på ett och samma ställe tills den har passerat. Kan tänka mig att det kan kännas liknande när det växer och drar i magen även om man inte har samma problem som jag. Vila så håller vi andra tummarna för att det snart går över. KRAM
  • Pluttemor

Tack vänner! Ni lugnar mig. Det höll i en kvart och sen när jag la mig på rygg så släppte det. Men det kom sen lite då och då, men nu har det släppt helt..

Jag har ju endometrios och jag kan ha en del sammanväxtningar, och precis som du säger Fia så kan gaser ibland göra ont när dom passerar.

Blir mest rädd för X. Men bort med sånna dumma tankar nu, nu ska det gå bra!

• Pluttemor

Lyckostjärna: ja jag har kunnat kissa som vanligt, och jag tror inte att jag e förstoppad, :-/

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-26 21:19:18 följande:
    Tack vänner! Ni lugnar mig. Det höll i en kvart och sen när jag la mig på rygg så släppte det. Men det kom sen lite då och då, men nu har det släppt helt..

Jag har ju endometrios och jag kan ha en del sammanväxtningar, och precis som du säger Fia så kan gaser ibland göra ont när dom passerar.

Blir mest rädd för X. Men bort med sånna dumma tankar nu, nu ska det gå bra!

Skönt att det har släppt. Jag har en säcktuba på vänster sida som kommer och går. Fick en under ivf-beh, denna gång också och den gör förbaskat ont ibland.

Tänkte höra hur ni gör med träning? Jag har inte tränat på en vecka för sist vart jag så himla snurrig och illamående men det var ju dagen jag fick mitt pluss. Tänkte göra ett nytt försök i morgon, mår skit psykiskt och kan behöva lite ny energi och glada signalsubstanser.

Kolla runt lite på nätet om rekommendationer och hittade denna härliga läsning:

ww2.lakartidningen.se/ltarkiv/2007/temp/pda33065.pdf
  • Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-26 21:37:36 följande:

Skönt att det har släppt. Jag har en säcktuba på vänster sida som kommer och går. Fick en under ivf-beh, denna gång också och den gör förbaskat ont ibland.

Tänkte höra hur ni gör med träning? Jag har inte tränat på en vecka för sist vart jag så himla snurrig och illamående men det var ju dagen jag fick mitt pluss. Tänkte göra ett nytt försök i morgon, mår skit psykiskt och kan behöva lite ny energi och glada signalsubstanser.
    Kolla runt lite på nätet om rekommendationer och hittade denna härliga läsning:
    ww2.lakartidningen.se/ltarkiv/2007/temp/pda33...
    Jag ska gå och träna idag. Man får väl lyssna på kroppen helt enkelt. Och då menar jag inte att man ska lyssna på "taenkakaochsittochglopåenhelsäsongavvalfriserie". Utan om man tar i för mycket så säger nog kroppen ifrån. Tränade första gången för en vecka sedan efter att ha varit sjuk och jäklar vilken otrolig kick av endorfiner jag fick. Har nog aldrig fått en sådan kick förut. Speciellt inte som otränad.

Känner mig fortfarande väldigt ogravid. Står att jag är på dag v5+5 idag. Ska bli spännande att märka av första symptomen. 
  • Pluttemor

Jag tränar inte alls. Och gjorde heller inte det under tiden som kroppen nedreglerades heller. Det var för jobbigt att träna då helt enkelt. Och som det är just nu så vet jag inte om jag vågar anstränga min kropp med träning i och med att jag inte tränat på ett år nästan men jag har dock hört att om man tränat tidigare och mår bra av att träna så ska graviditeten inte vara ett hinder på något sätt. Det handlar om att lyssna på sin egen kropp och känna vad man orkar med

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-02-27 08:27:50 följande:
    Jag tränar inte alls. Och gjorde heller inte det under tiden som kroppen nedreglerades heller. Det var för jobbigt att träna då helt enkelt. Och som det är just nu så vet jag inte om jag vågar anstränga min kropp med träning i och med att jag inte tränat på ett år nästan men jag har dock hört att om man tränat tidigare och mår bra av att träna så ska graviditeten inte vara ett hinder på något sätt. Det handlar om att lyssna på sin egen kropp och känna vad man orkar med

Man kan ju köra lugnt typ sjukgymnastik t.ex viktigt att träna ryggen om man vill slippa ryggont. Bara ett tips Du kan ju ringa vc och boka tid hos sjukgymnast så visar dem dig helt ofarliga övningar . Jag går hos sjukgymnast i annat syfte men jag berättade för henne så då ändrade hon några övningar funkar kanon.
  • HLC

Hej tjejer!

Jag undrar om jag får fråga er som haft utomkveds hur ont hade ni?

Jag har till och från haft lite ont på vänstersidan typ vid äggstocken. Igår kväll på jobbet så fick jag jätteont men så när jag slutat så gav det sig.

Nu när jag gick på toa så kom det en del "gammalt" blod.

Jag har ringt kliniken men de ska inte ringa upp föräns om en timma...

Åh jag vill inte!!! Vill så gärna att det ska gå bra den här gången!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015