• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Johjen, så där känns det som att det alltid är! Skrikandes Jag är super skeptisk till all "vård"...minst 50% av alla gånger jag eller någon i familjen bhövt hjälp med något så faljerar de...tyvärr!! Jag litar inte på vårdpersonal och det har gjort det ju väldigt svårt för mig i ivf rundan här, då jag blivit tvungen lita på folks omdömen som jag ju just INTE litar på?!

Nu verkar ju allt ha gått som ska ska just denna gång och det är jag väldigt tacksam för Cool

Meen duu...är du säker på att urinvägsinfektion skulle kunna påverka fostret alls? Jag vet ju inte, men spontant känns det som att det inte skulle det..tänker bara att jag inte skulle gå med på antibiotika alls under graviditeten...det rubbar ju bakteriefloran i hela kroppen och många bakterier får man aldrig tillbaka sedan. Jag tror att det kan påverka, speciellt fostrets hälsa mer negativt än positivt . Kolla upp det johjen!!

Här hittade jag förresten en intressant tråd på ämnet. Att dricka mycket och dricka surt (citron, tranbärs, lingon juice och äppelcidervinäger) verkar vara effektivt!

www.brollopstorget.se/Forum-18-15/m458334-5.html

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-25 09:05:21 följande:
    Håller med dig det är svårt att äta nu! Jag äter mycket kiwi och apelsiner samt kalla sallader! Kan inte äta varm mat som luktar går inte! Mammasushi rekommenderas det blir det till lunch här idag!! Jättebra mot illamåendet fr.o.m. Hell
    Vad e mammasushi ?
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • johjen
    tusa skrev 2014-02-25 09:35:49 följande:
    Johjen, så där känns det som att det alltid är! Skrikandes Jag är super skeptisk till all "vård"...minst 50% av alla gånger jag eller någon i familjen bhövt hjälp med något så faljerar de...tyvärr!! Jag litar inte på vårdpersonal och det har gjort det ju väldigt svårt för mig i ivf rundan här, då jag blivit tvungen lita på folks omdömen som jag ju just INTE litar på?!

Nu verkar ju allt ha gått som ska ska just denna gång och det är jag väldigt tacksam för Cool

Meen duu...är du säker på att urinvägsinfektion skulle kunna påverka fostret alls? Jag vet ju inte, men spontant känns det som att det inte skulle det..tänker bara att jag inte skulle gå med på antibiotika alls under graviditeten...det rubbar ju bakteriefloran i hela kroppen och många bakterier får man aldrig tillbaka sedan. Jag tror att det kan påverka, speciellt fostrets hälsa mer negativt än positivt . Kolla upp det johjen!!

Här hittade jag förresten en intressant tråd på ämnet. Att dricka mycket och dricka surt (citron, tranbärs, lingon juice och äppelcidervinäger) verkar vara effektivt!

www.brollopstorget.se/Forum-18-15/m458334-5.h...
    Tack Tusa! Har ju haft en del urinvägsinfektioner förr och de brukar gå över och har självläkt mig själv många gånger.. Det jag är orolig för nu är en annan typ av bakterier som heter GBS som kan orsaka urinvägsinfektioner och kan ge en del komplikationer: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html

Försökte fråga på vårdcenteralen men de ville inte uttala sig om något innan de hade provresultatet som jag inte får ta del av förrän på fredag..
  • Lyckostjärna

Är det någon mer som har fått genomskinliga flytningar nu i vecka 7? Tycker jag har fått mycket mer igår och idag springer och dubbelkollar hela tiden nu är så orolig

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-25 10:48:46 följande:
    Vegetarisk sushi som gravida kan äta mums
    jag gillar sushi! men inte vegitarisk sushi,  och jag kan tänka mig att äta sushi nu men sen blir man lite orolig för hur ren och fräsch maten är, alltså om den stått framme osv eller om den där lilla bakterien som finns i viss fisk är där Obestämd Gud vad jag e nojig!

idag vet jag inte vad jag ska äta Rynkar på näsan kanske köper vårrullar eller nudlar med grönsaker 

(gillar mycket veggo mat nu när jag har avsmak för kött o kyckling)
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • johjen

Tips på mat eller mellanmål som går att äta (enligt mig i alla fall!) skorpa med smör och apelsinmarmelad - gott!

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 08:51:19 följande:
    För mig handlar dagarna om att veta vad jag kan äta och inte kan äta.. *suck* men ändå det jag vill känna  

Jag kan i princip inte äta någonting och det har bara blivit värre och värre. 

Jag kan absolut inte äta något som är sött, inte ens frukt, bara att tänka på bananer äpplen och päron kan få mig att känna illamående, den enda frukten jag kan äta är typ grapefruite och riktigt sura apelsiner. 

Jag har avsmak för kött och kyckling och all fet mat! 

Det jag kan äta kokt potatis, lite kokta grönsaker, men inga ärtor eller majs eller sånt som e sött, och jag kan äta vit pasta och vitt bröd med smör. 

lite fisk e ok och kaviar.. 

någon som har tips på bra mat? 

tabouleh med mycket citron och färsbiffar med spiskummin och chilli. Surt:)
  • Hoppfulla Fia

Har köpt nya billiga test från nätet. Har haft fina starka plus i helgen med CB och när jag testade med de nya i morse vart det endast ett svagt streck. Lite lätt panik igen. Såg att det var någon annan som hade samma typ av test. Små små stickor med rosa/lila streck. Känns det igen? Blir era plusstreck också mycket svagare än kontrollstrecket? Eller håller mitt hcg på att sjunka? :(

• Pluttemor

Hoppfulla Fia: tabole e gott och spiskummin och citron men inte färsbiffar inte just nu alla fall

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015