tusa skrev 2014-02-25 09:35:49 följande:
Johjen, så där känns det som att det alltid är!

Jag är super skeptisk till all "vård"...minst 50% av alla gånger jag eller någon i familjen bhövt hjälp med något så faljerar de...tyvärr!! Jag litar inte på vårdpersonal och det har gjort det ju väldigt svårt för mig i ivf rundan här, då jag blivit tvungen lita på folks omdömen som jag ju just INTE litar på?!
Nu verkar ju allt ha gått som ska ska just denna gång och det är jag väldigt tacksam för
Meen duu...är du säker på att urinvägsinfektion skulle kunna påverka fostret alls? Jag vet ju inte, men spontant känns det som att det inte skulle det..tänker bara att jag inte skulle gå med på antibiotika alls under graviditeten...det rubbar ju bakteriefloran i hela kroppen och många bakterier får man aldrig tillbaka sedan. Jag tror att det kan påverka, speciellt fostrets hälsa mer negativt än positivt . Kolla upp det johjen!!
Här hittade jag förresten en intressant tråd på ämnet. Att dricka mycket och dricka surt (citron, tranbärs, lingon juice och äppelcidervinäger) verkar vara effektivt!
www.brollopstorget.se/Forum-18-15/m458334-5.h...Tack Tusa! Har ju haft en del urinvägsinfektioner förr och de brukar gå över och har självläkt mig själv många gånger.. Det jag är orolig för nu är en annan typ av bakterier som heter GBS som kan orsaka urinvägsinfektioner och kan ge en del komplikationer:
www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
Försökte fråga på vårdcenteralen men de ville inte uttala sig om något innan de hade provresultatet som jag inte får ta del av förrän på fredag..