• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!

Om du har utomkvedshavandeskap kan du få svårt att ta i när du kissar eller bajsar? Jag hade utomkvedshavandeskap i okt och kunde inte kissa ut allt ordentligt och absolut inte göra nr två utan hemsk smärta!!! Kram på er godingar

• Hoppfulla Fia
    Lyckostjärna skrev 2014-02-27 10:23:43 följande:
    Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!

Om du har utomkvedshavandeskap kan du få svårt att ta i när du kissar eller bajsar? Jag hade utomkvedshavandeskap i okt och kunde inte kissa ut allt ordentligt och absolut inte göra nr två utan hemsk smärta!!! Kram på er godingar

Åhh, Gud va roligt att höra!!! Stort grattis. Kram
  • Hoppfulla Fia
    HLC skrev 2014-02-27 09:26:43 följande:
    Hej tjejer!

Jag undrar om jag får fråga er som haft utomkveds hur ont hade ni?

Jag har till och från haft lite ont på vänstersidan typ vid äggstocken. Igår kväll på jobbet så fick jag jätteont men så när jag slutat så gav det sig.

Nu när jag gick på toa så kom det en del "gammalt" blod.

Jag har ringt kliniken men de ska inte ringa upp föräns om en timma...

Åh jag vill inte!!! Vill så gärna att det ska gå bra den här gången!

Har ingen erfarenhet själv, men förstår din oro.

Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att allt är precis som det ska.
  • Danisen

Åh så roligt. Stort grattis
  • Hoppfulla Fia

Hej, jag är testmissbrukare! Kollade två tester inom ett dygn igår. Så jävla rädd att något ska gå fel... Det konstiga är att jag tycker att de är starkare streck på em/kväll än på morgonen. Sånär jag tig ett i går morse sedan vart det rätt svagt, men några kvällar ingen var det lite starkare. Jag blev livrädd förstås och tog ett igår kväll och det var starkare igen. Konstigt. Men jag känner mig lugnare i varje fall!

• Linblå
    Grattis!

Är bara lite avis ;)
  • johjen

Grattis!! Så härligt att se att allt är bra!
  • Pluttemor

Tack för tipsen danisen ska lyssna på min kropp.

HLC; hoppas att det har gått bra. Massa lycka till! Och hoppas att det bara e gammalt som vill ut. Igår kväll hade jag ont på vänster sida men det gav sig efter en kvart nästan

Lyckostjärna: stooooooooort grattis SÅ AVIS vad roligt att allt ser bra ut! Har du VUL bild ?? Så det kan alltså vara två där men att en gömmer sig

• tusa

Lyckostjärna så häftigt!! {#emotions_dlg.flower}Gravid...jag är ju nyfiken på mina jag med...

På dagens test kom för första gången T-strecket sam tidigt som C, så hormonerna verkar ju öka stadigt! Slutade med Lutinus på eget bevåg i tisdags, så det känns skönt att se dem öka ändå.

Angående träning har jag ju haft alla goda intentioner under hala behandlingen, men var helt enkelt alldeles för trött av alla hormonerna då OCH det var -30-34 grader i över en vecka, då ville jag inte gå ut!! Nu efter sprayer och sprutor har jag varait mycket piggare och varit på lite småpromenader iaf och de senaste dagarna kör jag ju 8-9h träningspass/natt!! Det gick bättre i natt, liiite. Kör en natt till, börjar kanske komma igång nu Cool

HLC: Har haft 2 X (utomkvedes) och båda gångerna har jag börjat blöda först. Ena gången blödde mycket, som mens, vilket jag också trodde att det var, andra gången blödde jag lite bara, men färskt och gammalt omvartannat, under flera dagar.
    Första gången då jag blödde mycket så kom starka smärtor i samband, som ökade och ökade...värktabletter hjälpte inte alls efter ett par timmar och jag blev illamående, spydde. Åkte in akut då och var så smärtpåverkad att jag inte visste var jag var, blev medvetslös i gynstolen...

Andra gången då jag småblödde under flera dagar tog det nästan 2v innan de förstod vad som var fel. 3-4 VUL med + blodprover varannan dag. HCGt steg, men mycket sakta, men ingenting syntes på VUL förrän sista gången, fast de ju specifikt letade efter just X.. Blev hemskickad då de trodde det kunde fixa sig själv...åkte in lika akut som förra gången, ca 12h senare..då gick det från inte mista stick, till ta-bort-mig-smärtor nästan på en gång, inom 1-2h.. Båda gångerna satt smärtorma mest i sidorna, långt ner, men hela kroppen gjorde ont, t.o.m huden! Strålade ner i benen som blev som förlamade och upp i ryggen.

Hoppas så att du inte behöver vara med om X, och att det är helt ofarliga känningar! {#emotions_dlg.flower}

• tusa

Fick nyss veta av mannen att vi fått tid för VUL 18/3!! Cool Såå spännande det ska bli. Då är jag i v.8

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015