• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Tack alla underbara!! Känns sååå verkligt nu! Imorgon ska jag köpa lite lite mammakläder!! Eftersom jag bara är i vecka 6+3 idag så blev inte bilderna så bra så jag tog ingen idag utan jag får bättre bilder 11 mars så man kan se riktigt som dr sa!!! Helt ok för oss vi såg det vi ville se ett fint hjärta men jag trodde först det var trillingar såg 3 små grejer men hon sa att vi ser bättre nästa gång!!!

• Jenkis

Har inte varit inne på ett par dagar och det händer ju massor här!

Grattis till alla lyckade VUL!

Jag har precis som HLC och Pluttemor haft ont i ena sidan så pass mycket att jag också tänkt tanken utomkveds... Men sedan flera timmar nu är det bättre, så jag lägger de tankarna åt sidan. Säkert bara tarmarna som spelar spratt...

Vad gäller mat har jag svårt för det mesta, men jag kör mina Seaband innan det är dags att äta och försöker inte titta eller lukta på maten. Håller för näsan och börjar äta. Då helt plötsligt smakar det tydligen bra, så jag kan bli jättesugen på det jag precis äter och som gav mig spykänslor för en minut sedan... Jag kan inte se mat på bild utan att må illa eller tänka på mat överhuvudtaget. Systemet som gör att kroppen förbereder sig på mat (Pawlos hundar ni vet) gör mig illamående. Undrar vilket kön min bebis har eftersom jag inte direkt är sugen på något och kan äta både surt, salt, sött, protein (om det är rätt sort) och fett. Men jäklar vad man kan äta om man hittar rätt!!!

Träningen gör jag som vanligt. Kör vattenaerobic och ridning. Magövningar hoppar jag över och böja sig framåt är inte min grej just nu, så hästens ben rör jag inte.

• Moolie
    Linblå skrev 2014-02-25 15:26:04 följande:
    Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka

Inte?! :D Vintertid sitter jag här. Sommartid är jag ute i min kära trädgård 24/7! För runt 60 år sedan var det en blomsterhandel till vårt hus. Så blommorna ploppar upp ur buskarna till höger och vänster! Försöker få någon form av ordning! :)

En liten uppdatering!

Inskrivning på MVC imorgon! :) Ska bli lite spännande fast jag kommer få höra "Ja, du väger ju lite mycket!". Men med mina 180 cm och 90 kg kommer jag välja att skaka av mig det och fortsätta med simningen och pilatesbollen jag börjat med. :)

Vi har bokat in ultraljud, KUB och ja... Lite allt möjligt! :)

Hur går det för er andra? :)

• Pluttemor

Lyckostjärna: Gud så häftigt om det skulle vara trillingar eller tvillingar!! Men huvudsaken e att ni har sett en liten filur så glad för er skull.

Tusa: kul med vul tid, grattis

Jennkis: kul att se dig igen

Detsamma till dig Moolie

• HLC

Tusen tack för alla svar! :) skönt att vi har varandra!!!

Kliniken ringde upp och jag fick tid en timma senare, de hade egentligen fullt men tog mig mellan två patienter. Tacksam är bara förnamnet på vad jag blev!

Vi fick se ett litet, litet foster på precis rätt ställe och med ett litet hjärta som tickade. Nu ser jag fram emot nästa veckas ul! :)

Stort grattis till er andra med små tickande hjärtan idag också!

• Pluttemor

Åh så skönt HLC att ni fick se ett hjärta!! kunde dom säga vad blödningen berodde på? Glad för din skull.

Dags för en del av er att uppdatera listan?

• HLC

[quote=72629992][quote-nick]Pluttemor skrev 2014-02-27 18:39:58 följande:[/quote-nick]Åh så skönt HLC att ni fick se ett hjärta!! kunde dom säga vad blödningen berodde på? Glad för din skull.

Tack snälla! :) Det känns skönt. Känns också toppen att vi får kika på lilla ärtan nästa vecka igen.

Nej läkaren sa att det är väldigt vanligt med små blödningar i tidig graviditet och att magontet jag haft troligen beror på att livmodern växer.

• Pluttemor

Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-27 19:11:25 följande:
    Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå
    Ja så är det!

Dessutom brukar man i dagligt tal säga att man skall gå 12 fullgångna veckor för att kunna andas ut. Tydligen kan man andas ut redan efter 10 fullgångna sägs det.
  • Jenkis

Jag är också sugen på skorpor med smör och marmelad...

För nån vecka sedan hittade jag en burk med hemgjord jorgubbsylt med vaniljstång... Rostade bröd... Hade på smör.... Ja, herre...lar!

Men vad sjutton man kan ju inte leva på rostbröd, smör och sylt heller...

Chokladpudding med vispgrädde var inte så äckligt det heller...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015