• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

GRATTIS pluttemor så härligt att höra!!! När tänker du skriva in dig på MVC? Massa kramar till er alla!!!!

• Lyckostjärna

Oj pinsamt är det bara jag som inte har skrivit in mig då? Jag som jobbar med MVC vägg i vägg vad har jag för ursäkt? Nja jag väntar nog 1 vecka tills jag skriver in mig! Vi delar ju matsal också vill inte att alla ska veta än ja ja vet att vi har tystnadsplikt men eftersom alla ser och hör mig i korridoren och folk anar nog redan så tittar dom extra mycket när jag går in där!! Vill bara att vecka 12 kommer fort! Inte för att jag är orolig utan för att min kollega berättade nyss att hon är gravid och hon är i vecka 14 vill att alla ska smälta och vara glada bara för henne en tag! Nej inget vet om att jag är gravid förutom chefen förstås! Har ni berättat för era kollegor än? Berättade för min svägerska igår och blev så lycklig så hon grät hon vet ju att vi försökt över 3 år och om alla missfall och utomkvedshavandeskap vi har gått igenom! Så jag blev så glad och rörd så jag grät också! Vet inte om jag klarar mera känslor nu! Glädjetårar är ju kul men ja ni fattar!

• Danisen
    lisodan skrev 2014-02-28 17:47:27 följande:
    Det hade jag också i vecka 4-5-6 typ. Och var orolig i början. Men det har försvunnit nu. Är nu istället orolig för att det är borta. Aldrig är jag nöjd. :) Illamåendet är också borta sista dagarna. Får nog vänja mig vid oron och ändå försöka njuta så länge.

Usch ja, alltid är det något hehe. Men det är ju inte så konstigt att man är orolig, efter allt vi alla varit med om förstås. Tack för ditt svar
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-02-28 17:56:42 följande:
    På mitt hälsosamtal på MVC sa de att det var fullt normalt! :)

Tack snälla för ditt svar
  • Pluttemor

Lyckostjärna: jag berättade för min chef idag just pga att jag var tvungen att besöka fertilitetsenheten lite akut. Hade egentligen tänkt säga på tisdag efter VUL. Men annars så vet tre av mina kollegor. Och det är dom närmsta tre som jag har förtroende för och en håller även på med samma sak och är barnlös vi har varit ett gott stöd för varandra i hela processen. Till resten av kollegorna säger jag nog efter vecka 12-14 någon gång. Får se hur mycket man kommer att växa

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-03-01 06:59:03 följande:
    Klarvaken och hungrig kl 7 på en lördag hormonerna e konstiga

Jag somnade 20.30 och vaknade 06:00. Huuuuu.... Och SOM det drar i ligamenten idag... Så fort jag reser mig får jag kuta på ryggen... Har haft det vid något tidigare tillfälle... Det går över... Men jag är ganska gnällig...
  • Pluttemor

Vad skönt att sova så länge Moolie jag somnade när jag kom hem från jobbet och sov en timme mellan 5-6 sen somnade jag igen kl 22 och vaknade kl 7

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015