• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-02 09:38:40 följande:
    Välkommen hit lillebrors faster och grattis till plusset! Mensverken ska du se som ett gott tecken dom gånger jag har haft det har jag plussat. Kallas växtvärk. Hade mycket av det i början av graviditeten
    Tack - jag hoppas verkligen på att det är växtvärk. Går lite och hoppas på att värken är så kraftig för att ägget delat sig och blivit två! ;) Ja - det är inget man kan göra iaf, mer än att vänta på VUL och att tiden ska gå och hoppas att allt går bra! :)
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-02 07:50:33 följande:
    Hej, tänkte hoppa in här. Känner igen flera av era alias från IVFJanuari2014. Plussade i torsdags på ruvardag 13 med CB digital som visade "Gravid 2-3"! Superglad, men har haft väldigt mycket mensvärk (kände ingenting sist jag var gravid - därav oron - men slutade iofs i MA v. 12) vilket är oroande. Borde vara ca i 4+4 och hoppas innerligt att den ska vilja vara kvar denna gång. Vårt första IVF-försök. Testdag på tisdag och tar fortfarande lutinus. 

Stort grattis till pluset och välkommen hit!
  • Pluttemor

Illamåendet e hemskt idag, men på samma gång ganska underbart att ha den känslan!? Konstigt att tycka så va?

• tusa

Pluttemor, så underbart med ett tickande Hjärta!! GrattisSolig 

Längtar till vårt VUL, Kliniken ringde mannen äntligen för några dagar sedan och han bokade in 18/3. Då kommer jag vara i v. 7+6.

Trots att jag jobbat hela veckan så går tiden bara såå långsamt!? Vill ha sett hjärtverksamhet och vara i v.10-12 NU! Bestämt att vi kommer berätta för barnen direkt när VULet visat att allt är ok.

Jenkis, tack för infon om Vasa Previa. Angående KUB/NUPP/Fosterv.prov så är min spontana tanke att vi inte kommer göra nåt av det. Vi har väntat så länge på fler barn och hade t.o.m gett upp under en period. Denna graviditet är ett mirakel, en fantastisk tur och en försyn utan dess like, och vem det än är så är hen/dem väntade och älskade. Vi har tid och plats för alla de barn vi får. Så känner jag nu.. 

• Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-02 14:07:56 följande:
    Illamåendet e hemskt idag, men på samma gång ganska underbart att ha den känslan!? Konstigt att tycka så va?
    Ja verkligen - jobbigt med definitivt underbart på samma gång. Man vill ha alla jobbiga symptom man kan få! ;)
  • Pluttemor

Tack tusa det var en helt underbar känsla. Men själv trodde jag faktiskt att det skulle vara två där med tanke på hur illa jag mår men men jag e mer än glad över en liten

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-01 22:16:07 följande:
    Då förstår jag läget Jenkis men jag kan tycka att det e fel att inte få göra VUL vid IVF när det finns risk för blödningar, utomhavandeskap, mm. Det e fel tycker jag! hoppas att blödningen tar slut snart! Skönt att den hade börjat avta något!

Jo, det är klart att det är något fel... På vården alltså! Inte hos min lilla räka hoppas jag
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015