• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-04 10:25:26 följande:
    Jag har inte hört något liknande. När jag var gravid med sonen och gjorde KUB test så var det inte ens snack om att vi hade gjort IVF. Så jag tror inte att det stämmer, men jag har inga belägg för det. 

Sen vad gäller tvillingar så sa min BM att det ändå går att göra KUB, men hon sa ingenting om tillförlitligheten på resultatet dock. Vi pratade lite om det då jag hade fått tillbaka två embryon, och inte visste om jag var gravid med en eller två bönor.. 

Men nu ska jag säga er, Jag har drömt så mycket om att jag får två pojkar, i alla mina drömmar har det varit två av allt! Två nappflaskor, två blåa bebisglasögon, två pojkar som jag lekte med.. tror ni att man kan ha missat en liten krabat, jag var ändå i vecka 7+0 vid VUL, kan det dyka upp en till liten vid ett annat VUL? Jag e mer än nöjd över min böna, men jag tycker bara att mina drömmar e så konstiga Obestämd
    Man vet aldrig...ibland kan kroppen och sinnet vara mer tillförlitligt än läkaren...:)
  • Lillebrorsfaster

Hur räknar man ut veckor vid IVF. Jag trodde att äggplock var detsamma som ÄL. Men det verkar inte riktigt vara så. Pratade precis med kliniken och hon sa att vi fick komma dit efter v7+0. Och det blev 7+2 - enligt deras beräkning, 21 mars. Men i min värld är vi i vecka 8+2 då - om man skulle räkna äggplock som äl? Känner mig lite förvirrad..någon som vet..? Eller "safear" de bara för att de inte vill att man ska komma in för tidigt?

• Lyckostjärna

Din dröm försöker nog säga till dig att du väntar en söt pojke! Min syster som har 7 barn! Drömde återkommande att hon fick trillingar pojkar och vi undrade hela tiden varför! Vi trodde hon väntade tjej hela tiden men BM hade svårt att se på UL! Så föddes världens finaste pojke! Så nu i efterhand så skrattar vi och säger att man ska lyssna på vad kroppen säger!!! Såg dom ingen skugga eller något annat på din vul är det bara 1 men visst finns chansen att det är 2 om du inte har blött efter du fått 2 embryo tillbaka!! Det är därför vi ska åter nästa vecka igen men det var ju bara för att vi såg något mer än 1 hjärta, vi såg en skugga som nästa var lika stor som böna samt en tredje som måste varit gulesäcken så vi får se antingen har skuggan försvunnit eller vuxit till sig! Men så sanslöst trött och lat jag har blivit, skäms över mig själv!! Jag vill vara pigg, glad och full med energi som jag brukar vara!!!

• Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 10:30:39 följande:
    Hur räknar man ut veckor vid IVF. Jag trodde att äggplock var detsamma som ÄL. Men det verkar inte riktigt vara så. Pratade precis med kliniken och hon sa att vi fick komma dit efter v7+0. Och det blev 7+2 - enligt deras beräkning, 21 mars. Men i min värld är vi i vecka 8+2 då - om man skulle räkna äggplock som äl? Känner mig lite förvirrad..någon som vet..? Eller "safear" de bara för att de inte vill att man ska komma in för tidigt?
    använder mig av appen som heter gravid
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-04 10:32:56 följande:
    Din dröm försöker nog säga till dig att du väntar en söt pojke! Min syster som har 7 barn! Drömde återkommande att hon fick trillingar pojkar och vi undrade hela tiden varför! Vi trodde hon väntade tjej hela tiden men BM hade svårt att se på UL! Så föddes världens finaste pojke! Så nu i efterhand så skrattar vi och säger att man ska lyssna på vad kroppen säger!!! Såg dom ingen skugga eller något annat på din vul är det bara 1 men visst finns chansen att det är 2 om du inte har blött efter du fått 2 embryo tillbaka!! Det är därför vi ska åter nästa vecka igen men det var ju bara för att vi såg något mer än 1 hjärta, vi såg en skugga som nästa var lika stor som böna samt en tredje som måste varit gulesäcken så vi får se antingen har skuggan försvunnit eller vuxit till sig! Men så sanslöst trött och lat jag har blivit, skäms över mig själv!! Jag vill vara pigg, glad och full med energi som jag brukar vara!!!
    hihi, ja så kan det vara Jag har ju inte blött någonting alls, det enda som kom var ju lite bruna flytningar som kom i fredas, men det var liksom inte ens blod! 
  • Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-04 10:37:37 följande:
    använder mig av appen som heter gravid
    Vilken? Den som är lila, så att säga? Och vad har du lagt in för datum som "befruktningsdatum"? Äggplock? ET/FET? Eller något annat? När jag lägger in uppgifter i en app så ger den mig det jag skrev, att jag borde vara i v4+6 idag. Men om jag ska tro kliniken så är jag bara i v3+6 idag...
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 11:08:04 följande:
    Vilken? Den som är lila, så att säga? Och vad har du lagt in för datum som "befruktningsdatum"? Äggplock? ET/FET? Eller något annat? När jag lägger in uppgifter i en app så ger den mig det jag skrev, att jag borde vara i v4+6 idag. Men om jag ska tro kliniken så är jag bara i v3+6 idag...
    ja, precis den lilla. 
    för att ÄP datumet har jag förstått som att det är befruktningsdatumet för det är då dina ägg möts med spermierna  
  • Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-04 11:26:51 följande:
    ja, precis den lilla. 
    för att ÄP datumet har jag förstått som att det är befruktningsdatumet för det är då dina ägg möts med spermierna  
    Precis, det är så jag har tänkt också, ÄP=ÄL så att säga. Men enligt kliniken är jag alltså i v3+6 idag, medan en app (och mitt eget tankesätt) indikerar att jag skulle vara i v4+6...skumt! Men då tänker du som jag iaf! :) Någon som förstår vad kliniken menar?!
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 10:30:39 följande:

jag använder en app för ivf, Ferring heter den.
  • Hoppfulla Fia
    Thesse86 skrev 2014-03-04 08:23:14 följande:
    Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)

Åh va roligt, stort grattis!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015