• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Lycka till i framtiden lisodan!! Vet att det kommer går bra för nästan gång!! Läste i listan att Fru Wiberg skulle göra vul idag stämmer det? Hur har det gått Fru Wiberg?

• Lillebrorsfaster
    tusa skrev 2014-03-04 13:34:19 följande:
    Jo, ÄP=ÄL, så ÄP är  v.2+0. Räknar jag så blir det rätt och samma som kliniken kommit fram till.
    Tänk på att när du är 2 dagar in på v.8 så säger man v.7+2, eftersom det är hela veckor man räknar.

När du fullgjort 7 veckor är du alltså i v.8!! 
    Du har rätt, jag har snurrat till det för mig. Jag tänker att jag är i vecka 8, och det rimmar illa i mitt huvud med 7+någonting. Men du har rätt, nu är jag med i matchen, barnmorskan sa samma sak som jag tänkte - fast jag snurrade till det för mig! vecka 8 och 7+någonting är ju samma sak...förvirrad ;P
  • Pluttemor

Massa lycka till Lisodan! Hoppas att det går bra för er framöver! Skönt att du och din man har varandra

• Linblå

Till Iisodan: Det är så bra att prata och processa med så många man känner sig bekväm med. Själv höll jag allt inne tills jag lärde mig att det var så mycket enklare att leva om man fick dela. Såg det på nåt program nyligen med. Att man skapar ett hormon som gör att man vill söka sig till andra när man mår dåligt för att kunna få stöd och hjälp. Så det ligger tydligen djupt i vår natur.

En kram för styrka och medkänsla.

• fruwiberg

Ett litet litet hjärta tickade på skärmen!!

Kändes helt fantastiskt, och äntligen lite mer verkligt att det är något som växer inne i magen! Så nervös innan då jag fortsatt knappt har några symtom förutom tröttheten, men sen gick jag ut med lätta steg!!

Om två veckor ska vi berätta för familj och vänner, vi vill vänta lite till!

Jag håller tummarna för er andra!!

• Lyckostjärna

Härligt att höra Fru Wiberg!! Vilken lättnad!!! Grattis till ännu ett tickande hjärta här i tråden!! Jag har ju redan sett mitt tickande hjärta men ska åter 11 mars och få en bättre bild samt få bekräftat att det är 1 eller 2 tickande hjärtan då det var osäkert sist! Jag känner mig så nöjd med 1 tickande hjärta! Känner mig lite rädd samt överlycklig att det kanske är 2! Mina känslor skenar när jag tänker på det!!! Förrut har jag alltid sagt att jag ska ha en brorsa och ett par tvillingar sedan är jag nöjd med livet! Nu känner jag att jag är supernöjd med min snart 12-åriga son och ett syskon! Tänk om jag inte hinner trösta 2 samtidigt? Går och tänker att jag får köpa en babysele så jag kan hålla båda samtidigt! Ja jag vet i-landsproblem men jag vill ju vara en bra mamma till alla mina barn!! Ja jag tror nog ni förstår vad jag menar!! Jag är såååå lycklig över att vara gravid just nu och jag vet att jag kommer fortsätta att vara lycklig om jag får se 1 eller 2 hjärtan slå!!! Älskar mitt lilla hjärta som jag såg slog i torsdags!!! Lycka till nu alla!! Kram till er!

• Lillebrorsfaster
    Lyckostjärna skrev 2014-03-05 07:29:22 följande:
    Härligt att höra Fru Wiberg!! Vilken lättnad!!! Grattis till ännu ett tickande hjärta här i tråden!! Jag har ju redan sett mitt tickande hjärta men ska åter 11 mars och få en bättre bild samt få bekräftat att det är 1 eller 2 tickande hjärtan då det var osäkert sist! Jag känner mig så nöjd med 1 tickande hjärta! Känner mig lite rädd samt överlycklig att det kanske är 2! Mina känslor skenar när jag tänker på det!!! Förrut har jag alltid sagt att jag ska ha en brorsa och ett par tvillingar sedan är jag nöjd med livet! Nu känner jag att jag är supernöjd med min snart 12-åriga son och ett syskon! Tänk om jag inte hinner trösta 2 samtidigt? Går och tänker att jag får köpa en babysele så jag kan hålla båda samtidigt! Ja jag vet i-landsproblem men jag vill ju vara en bra mamma till alla mina barn!! Ja jag tror nog ni förstår vad jag menar!! Jag är såååå lycklig över att vara gravid just nu och jag vet att jag kommer fortsätta att vara lycklig om jag får se 1 eller 2 hjärtan slå!!! Älskar mitt lilla hjärta som jag såg slog i torsdags!!! Lycka till nu alla!! Kram till er!
    Oh va spännande! Jag blir avundsjuk på dig iaf, om du har två ;) Eller jag är redan avundsjuk på dig för att du sett ett tickande hjärta! Hoppas allt går bra, du kommer hinna vara mamma oavsett om det är en eller två, vi är ju tackolov anpassningsbara och flexibla - människoarten ;)
  • Lyckostjärna

Tack underbara lillebrorsfaster nu känner jag mig mycket lugnare nu!! Klart att allt löser sig!! Jag vet att du också snart kommer att se ett hjärta ticka!!! När har du vul? Kramar

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015