• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 11:29:28 följande:
    Precis, det är så jag har tänkt också, ÄP=ÄL så att säga. Men enligt kliniken är jag alltså i v3+6 idag, medan en app (och mitt eget tankesätt) indikerar att jag skulle vara i v4+6...skumt! Men då tänker du som jag iaf! :) Någon som förstår vad kliniken menar?!
    det kliniken menar tror jag är att dom brukar räkna hur gammalt själva fostret e. För egetligen finns det två sätt att räkna. Dom som blir gravida på vanligt sätt och testar plus räknar direkt att man är gravid i 4 veckor ungefär, så som vi räknar, men det finns vissa kliniker som räknar vilket datum som själva befruktningen skedde och inte dom två veckorna innan som det tog för ägget att bildas.,. är du med eller krånglar jag till det  Obestämd
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Danisen

Jag laddade ner den Ferring, den visar exakt samma som FL's gravidguide och den där lila gravid appen gör

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-03-04 10:11:58 följande:
    Nu har jag hört att man automatiskt får högre risk när man KUB och NUPP-test efter IVF då man har så mycket hormoner i kroppen av alla läkemedel! Stämmer detta? Känns ju helt sinnes att gå och vara orolig helt i onödan en hel graviditet???? Rätta mig gärna om jag har fel! Läste även om man väntar tvillingar efter IVF så kan man inte göra KUB för det blir alltid felaktiga uppgifter!! Mäta nacken kan man ju alltid göra men blodprovet skulle man visst inte lita på?

Jag tror att de tar hänsyn till att man har gjort IVF vid KUB, Min bror och svägerska har fått två barn via IVF och gjort KUB båda ggr och frågade henne just detta då jag också har läst att det kan påverka. Min svägerska sa att hon trodde att de tog med IVF i själva beräkningen då hormoner mm kan påverka resultatet negativt.
  • tusa
    THESSE, HURRA! GRATTSI!!  SkålPlusSkål 

Så underbart, välkommen hit Solig...förlåt, men jag däckade imorse..Obestämd
  • Pluttemor
    johjen skrev 2014-03-04 12:52:49 följande:

Jag tror att de tar hänsyn till att man har gjort IVF vid KUB, Min bror och svägerska har fått två barn via IVF och gjort KUB båda ggr och frågade henne just detta då jag också har läst att det kan påverka. Min svägerska sa att hon trodde att de tog med IVF i själva beräkningen då hormoner mm kan påverka resultatet negativt.
    vad intressant, då kanske man gör på olika sätt i olika kliniker Obestämd
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • tusa

Jo, ÄP=ÄL, så ÄP är  v.2+0. Räknar jag så blir det rätt och samma som kliniken kommit fram till.
    Tänk på att när du är 2 dagar in på v.8 så säger man v.7+2, eftersom det är hela veckor man räknar.

När du fullgjort 7 veckor är du alltså i v.8!! 

• lisodan

Gick precis som jag befarat sen blödningen igår och försvunna symptom. Åt helvete! Fostret var bara 45 mm och det fanns inget tickande hjärta. Dog nog för några dagar sedan. Är så otroligt ledsen. Vet inte hur vi ska gå vidare. Bara ett i frysen. Snart 39 år.: -( Fattar inte hur orättvist livet får vara ibland. Gråter, gråter och gråter....Hoppas verkligen det går bättre för er andra!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015