• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-03-04 20:05:47 följande:
    Tack alla för värmande tankar.

Det har varit den allra jobbigaste eftermiddagen och kvällen. Vet inte om jag någonsin gråtit så mycket. (eller så kommer jag bara inte ihåg). Men det känns lite bättre nu i allafall. Vi har varandra och det är det bästa och viktigaste. Trots allt har jag ju norpat den bästa mannen i världen och det är något att vara tacksam för.

Det kommer vara jobbigt framöver, men vi har redan bestämt att vi ska försöka igen med vårt frysta lilla embryo så fort kroppen och våra psyken är redo. Innan sommaren helst. Men först smälta detta som hänt och låta oss vara ledsna ett tag.

Har också avstyrt en massa möten och kommer kunna ha ledigt till lördag i allafall (jobba delvis hemma) och sen i helgen får jag se om jag ska jobba eller inte. Kanske jag sjukskriver mig, kanske inte. Kan vara skönt att inte bara häcka hemma också. Har dessutom berättat för en på jobbet vilket också känns som en lättnad.

Jag är faktiskt glad för att vi har berättat om både ivf och graviditeten för så många i familjen och för nära vänner så tidigt. Skönt att veta att så många är på vår sida och vill stötta oss! Det är ett otroligt stöd. Jag vet att jag är en sån person som kommer vilja processa detta, vilja prata om det. Det är så jag går vidare. Min sambo känner likadant.

Kram till er alla, och snälla var inte för oroliga om ni blöder. Det var ju att jag både märkte att symptomen försvann och att jag blödde. Det var flera saker ihop som gjorde mig orolig. Och jag kände det bara på mig på något sätt. Men det verkar alltid vara individuellt så var inte oroliga.
    Du låter så klok och så varm!

All lycka till er! Ibland är motvinden otroligt stark, men det kan även blåsa medvind när man minst anar det. Kolla min pres om du vill.

Håller mina tummar för att guldägget i frysen eder er hela vägen fram!
  • St0rken

Grattis till er alla som sett ett tickande hjärta :) Läser även fler som blödit osv och det har gått bra men är så rädd ändå. Jag gör det inte varje dag och det är liite bara men är så jävla rädd rent ut sagt att dett ska vara ett MA som sist... Kan inte sova känner mig skakig :( illamåmde kommer och går. Vi ska vara där 8.45 imorgon..

• Lyckostjärna

Lycka till st0rken jag håller alla tummar och tår! Nu har jag frusit 3 nätter i rad så tänderna skakar på nätterna så jag har tagit 2 täcken och då känns det som jag brinner upp! Har fortfarande illamående från hell! Är det någon mer som mår såhär? Ska lämna urinprov och lämna ett Crp på jobbet för att se att jag inte åkt på någon UVI eller infektion? Jag har inga känningar på UVI men man kanske inte måste ha sådana svidsymtom för det?

• Pluttemor

Stort grattis Jenkis  

Stort lycka till storken! Det kommer går jättebra!! Håller tummarna!! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-06 07:37:16 följande:
    Lycka till st0rken jag håller alla tummar och tår! Nu har jag frusit 3 nätter i rad så tänderna skakar på nätterna så jag har tagit 2 täcken och då känns det som jag brinner upp! Har fortfarande illamående från hell! Är det någon mer som mår såhär? Ska lämna urinprov och lämna ett Crp på jobbet för att se att jag inte åkt på någon UVI eller infektion? Jag har inga känningar på UVI men man kanske inte måste ha sådana svidsymtom för det?
    Det är nog inte fel att kolla upp om det är UVI eller inte ObestämdGlad
  • Lillebrorsfaster
    St0rken skrev 2014-03-05 22:36:51 följande:
    Grattis till er alla som sett ett tickande hjärta :) Läser även fler som blödit osv och det har gått bra men är så rädd ändå. Jag gör det inte varje dag och det är liite bara men är så jävla rädd rent ut sagt att dett ska vara ett MA som sist... Kan inte sova känner mig skakig :( illamåmde kommer och går. Vi ska vara där 8.45 imorgon..
    Lycka till! Hoppas du snart uppdatera oss med fina nyheter!
  • Lyckostjärna

Jag är frisk visade inget för UVI och CRP!! Jag är bara mycket gravid tog ett glas Cola och mår lite bättre!!! Hur gick det för dig st0rken? Massa kramar

• Pluttemor
    St0rken skrev 2014-03-06 10:08:40 följande:
    Hej på er och tack för eran stöttning.

Vi fick se en liten böna med ett tickande hjärta Hjärta
    GRATTIS GRATTIS Det här är lyckotråden

Glöm inte att uppdatera er i listorna, om ni inte kan göra det så skriv bara vart ni ska vara så lägger jag in er! 

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-06 10:17:39 följande:
    Jag är frisk visade inget för UVI och CRP!! Jag är bara mycket gravid tog ett glas Cola och mår lite bättre!!! Hur gick det för dig st0rken? Massa kramar
    skönt att höra
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015