• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis

Förutom att svulla Max, så har jag "firat" vårat UL med att köpa ett par nya mammatights (HM har en sort som jag verkligen gillar för 99 kr) och ett par mammalinnebyxor (det blir väl sommar får jag hoppas).

I övrigt skall jag färga om två par svarta mammabyxor som jag älskar. Men de är ju urtvättade... För sådär 70 spänn blir de som nya (hoppas jag).

Tänkte köpa lite toppar på nätet och kolla i en secondhandbutik vi har i stan. Kjolar med lite längd och vidd/tyg kan man ju ha och bara dra upp över magen rätt länge. Alltså kjolar i sin vanliga storlek. Det är ju bra för då kan man ha dem sen med. De kan man verkligen fynda på second hand + övriga toppar och sånt som inte behöver vara mamma liksom. Gör ju inget om man inte känner för att använda sen heller. Bara att skänka tillbaka och ruinerad blev man inte heller.

• tusa

Jenkis-tjejen, jag har ju alldeles missat ditt glädje besked efter VUL, så {#emotions_dlg.flower} HjärtaHjärta {#emotions_dlg.flower}vad glad jag bliir!!

Klart du ska fira med läsk (blääh), kolhydrater och nya byxor!! Cool Tungan ute

Äter inte mycket alls, men mår heller inte så illa så ofta...hoppas det kommer!

• Jenkis
    tusa skrev 2014-03-06 19:31:14 följande:
    ...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd
    Sörmland och Norrland är snålast har jag hört, så vi ligger pissigt till du och jag...

Inga KUB här alls. Bara NUPP och då med mamma/donator över 35 år. Så vill vi är det bara att åka till privatklinik någon annanstans och öppna plånboken...
  • Linblå
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:30:30 följande:
    Här kommer jag med ytterligare frågor haha detta är helt nytt för mig aldrig plussat någon gång i mitt liv och vet inte mycket alls. Tur det finns sådana här trådar :)
    När fick ni era första "riktiga" grav symtom? Är nu i vecka 5 (4 +3) och har inga symtom alls...är det vanligt? Hur var det för er? :D
    Jag var trött och frusen i går och jag går in i vecka åtta på lördag. Men annars så känns det inte nåt sepciellt. Verkar förskonad från det mesta.
  • Lyckostjärna

Grattis jenkins vad kul att du fick se ett tickande hjärta! Jag investerade mammatunika och mammathights i fredags! Så skönt så!!! Jag fryser hela tiden och mår ständigt illa!! Trött hela tiden känner mig som världens tråkigaste människa!!! Längtar till vul på tisdag!!!

• tusa
    Jenkis skrev 2014-03-06 20:50:06 följande:
    Sörmland och Norrland är snålast har jag hört, så vi ligger pissigt till du och jag...

Inga KUB här alls. Bara NUPP och då med mamma/donator över 35 år. Så vill vi är det bara att åka till privatklinik någon annanstans och öppna plånboken...
    Rynkar på näsan Ja, alla landsändor har nog sina nackdelar...det är tur man bor vackert häruppe ändå!! 

Vilket är NUPP? Är det bara blodprovet? Just vi skulle ju få KUB/NUPP för jag är ju 36år,( fyller 37 till hösten så läs "lastgammal" Tungan ute), men vi kommer att tacka nej ändå. Visst hade det väl varit lite mysigt att få tjuvkika en gång till, men just testresultaten vill vi inte ha och det känns ju lite knasigt att säga jatack, vi vill kolla, men ge oss inga siffror sedan, ha, ha Tungan ute
    Linblå skrev 2014-03-06 20:50:59 följande:
    Jag var trött och frusen i går och jag går in i vecka åtta på lördag. Men annars så känns det inte nåt sepciellt. Verkar förskonad från det mesta.
    Var också liksom frossig n¨gra kvällar förra veckan, men denna veckan är jag varm, inte svettig, men som att kroppstempen höjts...eller så håller jag på bli sjuk! Jag gick in i v.7 igår och undrar när illamåendet kommer slå till...

Såg att du börjat plantera? Skulle vi åxå behöva göra. Vad sätter du? Har du stor trädgård? Vi kommer sätta potatis och andra rotfrukter, sallad och tomat. förhoppningsvis blir det åxå höns i år! Förrförra året började vi med bin och har nu 3 kupor Solig Får väl se hur mycket man orkar med stormagen i sommarvärmen... Var bor ni?

• Thesse86
    tusa skrev 2014-03-06 19:31:14 följande:
    ...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd
    Okej! Men då fixar Umeå det ultraljudet i v 8 :) Skönt att höra! Tror inte KUB är relevant för oss, jag är 27, och skulle det vara något fel så skulle jag aldrig göra något för att förändra det. Tror inte man blir given något om man inte har styrkan att hantera det :)
  • Linblå
    tusa skrev 2014-03-06 21:35:53 följande:
    Var också liksom frossig n¨gra kvällar förra veckan, men denna veckan är jag varm, inte svettig, men som att kroppstempen höjts...eller så håller jag på bli sjuk! Jag gick in i v.7 igår och undrar när illamåendet kommer slå till...

Såg att du börjat plantera? Skulle vi åxå behöva göra. Vad sätter du? Har du stor trädgård? Vi kommer sätta potatis och andra rotfrukter, sallad och tomat. förhoppningsvis blir det åxå höns i år! Förrförra året började vi med bin och har nu 3 kupor Solig Får väl se hur mycket man orkar med stormagen i sommarvärmen... Var bor ni?

Flyttade ut på landet förra våren innan isen släppte på sjön så första året har gått åt till att kolla vad som poppar upp. Vi har beskärt buskar och grävt bort lite vi inte ville ha. Hann inte med så mycket mer då. Nu ska det bli upphöjda odlingsbäddar så att man kan mota bort alla sniglar. Jag vill ha både höns och bin så småningom men jag ska anlägga trädgården som jag vill först. Bygga om på huset lite och sätta upp ett växthus. Och en ny bil för att få plats med en barnvagn kan ju vara smart också. Vet inte hur man ska få råd till allt det där men det löser sig väl.

Det mest intressanta som växte i trädgården var stormhatt som brorsans treåring kom in och viftade med jättestolt över att ha plockat. Då blev man lite nervös.

• Pluttemor

Oj, hade ingen aning om att KUB kunde kosta pengar, Vi får det kostnadsfritt om vi vill, och jag känner väl att det bara är en möjlighet att få träffa bönan en gång till innan rutinultraljudet Så vi ska nog göra det! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-07 07:32:27 följande:
    Okej! Men då fixar Umeå det ultraljudet i v 8 :) Skönt att höra! Tror inte KUB är relevant för oss, jag är 27, och skulle det vara något fel så skulle jag aldrig göra något för att förändra det. Tror inte man blir given något om man inte har styrkan att hantera det :)
    Ja, precis, så enkelt hade jag ju kunnat uttrycka mig, ha, ha Cool

Känner precis samma. Vi vill ha det barn vi blivit välsignade med efter all denna längtan och vi har både tid och plats för vem det än är! Hjärta

Vi skulle ändå få dåliga siffror pga min ålder och att gå vidare till forstervattensprov med risk för missfall är vi inte beredda att göra...är det nåt speciellt så får vi ju ändå veta tids nog liksom. Skulle inte hjälpa oss att veta att "kanske"...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015