• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia

Tack för omtanken. Det finns liksom ingenting å göra ändå om det skulle gå fel, så det är, precis som ni säger, bara leva på som vanligt å vara extra snäll mot sig själv. Hamnade i en depression efter vårt sista försök 2012 och behöver verkligen hålla mig i för att inte ramla ner i hålet igen. Ska nog lyda rådet å ta en paus från allt som har med graviditet å göra. Önskar er alla stort lycka till med era små underverk så kanske jag dyker upp igen längre fram å berättar hur det gått. Stor kram till er allihopa

• Thesse86

Här kommer jag med ytterligare frågor haha detta är helt nytt för mig aldrig plussat någon gång i mitt liv och vet inte mycket alls. Tur det finns sådana här trådar :)
    När fick ni era första "riktiga" grav symtom? Är nu i vecka 5 (4 +3) och har inga symtom alls...är det vanligt? Hur var det för er? :D

• tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:19:24 följande:
    Nån här från Norrbotten som vet hur det funkar med VUL i v 8?
    Hur menar du? I v.8 ser man ganska bra.
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-03-06 17:30:46 följande:
    Hur menar du? I v.8 ser man ganska bra.
    Tänkte mer på när man får komma på VUL. Har Norrbotten så att man får ta ett VUL i v 8? Bor ju i ett snålt landsting haha tänkte mer på det :)
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 17:25:42 följande:
    Tack för omtanken. Det finns liksom ingenting å göra ändå om det skulle gå fel, så det är, precis som ni säger, bara leva på som vanligt å vara extra snäll mot sig själv. Hamnade i en depression efter vårt sista försök 2012 och behöver verkligen hålla mig i för att inte ramla ner i hålet igen. Ska nog lyda rådet å ta en paus från allt som har med graviditet å göra. Önskar er alla stort lycka till med era små underverk så kanske jag dyker upp igen längre fram å berättar hur det gått. Stor kram till er allihopa
    Jag menade en paus på några dagar iofs, Men känner du att du behöver en längre paus så skall du givetvis ta det!

Jag har också varit i depressionsträsket... Ältaträsket och ångestträsket. Svårt att släppa ibland...
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:46:27 följande:
    Tänkte mer på när man får komma på VUL. Har Norrbotten så att man får ta ett VUL i v 8? Bor ju i ett snålt landsting haha tänkte mer på det :)
    Ah! Nej man har inget standard VUL förrän i v.18-20. Finns det landsting som har det? Det tror jag inte. Har man någon anledning, ex. blödning, smärta eller haft komplikarioner tidigare kan man få komma på VUL OCH vi som gjort ivf får ett tidigare åxå. Umeå fixade vårat, så ring dem!
  • Jenkis

Kostcirkelns alla delar:

Originalmål från Max...

Men det satt fint! Såhär framför FL tuggandes på pommes. Konstigt nog brukar man väl må illa av friterad mat eller lukten av den? Inte jag tydligen... Vanlig Cola till. Mums!

Min kropp skriker tydligen efter kolhydrater. Det är vad jag gillar mest för tillfället. Gjorde en pastasås med tomat från grunden idag och till det fullkornspagetti. Det skulle även vara kyckling till och det slutade med att jag åt liiite kyckling och vräkte i mig pasta med såsen... Gud så gott! Parmesanosten var god med.

Det är väl bara att gilla läget. Jag som i stort sett aldrig äter pommes, mjukt bröd, skorpor, godis, glass, dricker läsk, jos o.s.v. skulle kunna leva på just det... Har dock undvikt glassen och godiset rätt bra, men hinkar i mig nyponsoppa eller fruktsoppa + jos... Suck! Tandläkaren blir nog glad...

• Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-06 17:11:24 följande:
    Är det någon som vet hur länge lutinusen sitter i. Tänker att den borde vara borta efter något dygn? Eller kan man fortfarande ha biverkningar i någon vecka efter? Börjar liksom fundera på vad som är graviditetstecken och vad som är lutinus "fel"?
    Sitter inte i en vecka. Max ett par dagar.
  • Jenkis
    Thesse86 skrev 2014-03-06 17:30:30 följande:
    Här kommer jag med ytterligare frågor haha detta är helt nytt för mig aldrig plussat någon gång i mitt liv och vet inte mycket alls. Tur det finns sådana här trådar :)
    När fick ni era första "riktiga" grav symtom? Är nu i vecka 5 (4 +3) och har inga symtom alls...är det vanligt? Hur var det för er? :D
    Det är jättevanligt! De flesta får inte ordentliga symptom förrän v. 6-7. Vänta du bara... (Även om det såklart är olika...)
  • tusa

...fast blir ju UL i v.18 så klart! Glad Om ni vill göra KUB får ni ett till ica v.12!, men är osäker på om det bara gäller om man är över 35, vi har ju ett rätt snålt landsting som du sa Obestämd

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015