• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Linblå
    Solig  Grattis till alla tickande hjärtan! Solig

Ni får hålla tummarna åt mig nästa vecka.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-03-05 19:39:17 följande:
    Illamående och gnagande trötthet som bortblåst under dagen! Hulkade en del i morse men när jag kom till jobbet köpte jag en halvliter Coca Cola efter BMs rekommendation och drack lite då och då. Efter lunch mådde jag nästan som vanligt och ikväll har jag känt mig mer pigg än vad jag har gjort på flera veckor. Kan Coca Colan verkligen gett denna effekt? Har ju givetvis kompltetterat med att äta ngt varannan, var tredje timme och sov ganska ok i natt men ändå? Dricker dock inget kaffe sedan några månader tillbaka så koffeinet i Colan kan ju påverka att jag är piggare men det är verkligen natt och dag mot hur jag mådde igår! Kan ju inte låta bli att oroa mig över att något är fel när det ändrar sig så drastiskt.. Ja ja aldrig är man nöjd!!
    Kanske skulle testa cola!

Fattar inte hur de med ena handen säger att man skall dra ner på kaffet p.g.a. koffeinet och med den andra rekommenderar cola... Eller skriver ut Lergigan Comp  som också innehåller koffein...

Men värt att pröva helt klart. Provade att vara utan Postafen idag eftersom jag är ledig, men det gick med nöd och näppe fram till lunch sen kände jag att jag inte orkade mer... Hade ingen cola hemma heller. Så nu blir det Postafen igen morgon och kväll.
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 11:19:17 följande:
    Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.
    Mitt tips är att sluta testa. Det fick jag tvinga mig till för att inte hamna i ett tillstånd där oron, frustrationen och ovissheten skulle äta upp mig. Jag tog ett uppehåll från FL, Google, tester, böcker o.s.v. och funderade ut vad jag skulle gjort dessa dagar om jag inte varit gravid. Så försökte jag göra det i stället. Självklart tänkte jag på ovanstående många gånger per dag, men när det gått något dygn så kände jag att jag även kunde tänka på annat

Man blir lätt uppslukad av tankar, känslor o.s.v. Bra att bryta ibland.
  • Jenkis
    Linblå skrev 2014-03-06 13:45:08 följande:
    Känslor som blir handikappande i vardagen måste hanteras på något sätt. Sedan finns det olika sätt att hantera dem på. Antingen kan du ju på något sätt komma till ett ultraljud, skrik, ljug be på bara knän. Vad ditt samvete tål. Jag skulle inte rösta på att ljuga för det gör dig illa och du kommer må sämre av det. Eller så kan du välja vad dina känslor ska få göra med ditt liv. Känslor är inte handlingar. Du kan välja vad du gör. Jag fick tipset att flytta på känslorna som var jobbiga till vissa tidpunkter. Jag hade ångest på jobbet. Så jag fick tipset att om jag kände ånget så skulle jag säga till mig själv att ja, jag noterar min ångest men du får faktikst vänta på din tid och det är efter lunch tio minuter. Så fort jag kände någon ångest så tänkte jag så och efter lunchen så kunde jag gå undan och tänka bara på ångesten i tio minuter. På så sätt komprimerar man och tillåter sig sina kännslor men hindrar dem från att bli alltför handikappande. Och det fungerar! 
    Ja, det fungerar faktiskt Men det kräver såklart som allt annat övning, övning, övning i början.

Håller tummarna för ditt VUL nästa vecka!
  • Jenkis
    St0rken skrev 2014-03-06 10:08:40 följande:
    Hej på er och tack för eran stöttning.

Vi fick se en liten böna med ett tickande hjärta Hjärta
    Grattis!
  • Linblå
    Jenkis skrev 2014-03-06 14:13:02 följande:
    Ja, det fungerar faktiskt Men det kräver såklart som allt annat övning, övning, övning i början.

Håller tummarna för ditt VUL nästa vecka!
    Tack! Jovisst kräver det övning. Jag begränsade mig till endast ett test på utsatt testdag också. Det var svagt men jag har inte velat göra om det. Har sparat det också. Går och tittar på det någon gång ibland. Det ligger i en fryspåse för annars tror jag det skulle lukta :)
  • Lillebrorsfaster
    Linblå skrev 2014-03-06 14:27:38 följande:
    Tack! Jovisst kräver det övning. Jag begränsade mig till endast ett test på utsatt testdag också. Det var svagt men jag har inte velat göra om det. Har sparat det också. Går och tittar på det någon gång ibland. Det ligger i en fryspåse för annars tror jag det skulle lukta :)
    Haha, jag har också sparat mitt och tittar på det ibland när jag vill känna mig lite glad! :)
  • Pluttemor

Hoppfulla Fia: Tror inte att du ska stirra dig blind på testen.vet att det e lättare sagt en gjort men testen behöver inte alltid visa rätt. Kolla på Jenkis exempelvis. Hon fick ju fel på CB test och ändå såg saker och ring bra ut!

Men oron finns där varje idag. Idag och igår har jag varit supernojig då jag tyckt att mina bröst inte har ömmat som dom gjort tidigare?! Tänker på det hela tiden. Men sen tänker jag och ber att allting ändå ska gå bra försöker ha en positiv inställning trots att det e lite svårt

• Lillebrorsfaster

Är det någon som vet hur länge lutinusen sitter i. Tänker att den borde vara borta efter något dygn? Eller kan man fortfarande ha biverkningar i någon vecka efter? Börjar liksom fundera på vad som är graviditetstecken och vad som är lutinus "fel"?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015