• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia
    Thesse86 skrev 2014-03-05 18:51:34 följande:
    När var första gången ni testade positivt? Jag tycker jag inte gör annat än att oroa mig att mensen ska komma...håller nästan på att bli knäpp...ibland kan jag få för mig att testet visade fel och att jag inte är gravid...

Håller på att bli fullkomligt tokig av allt detta. Det var betydligt bättre att bara vänta på att få testet, ångrar nästan att vi tog det. Har ju fortfarande 5 dagar till officiellt TD. Är det vanligt att man kan få missfall under denna tid innan TD? Tänkte när de sätter det så långt fram från ET. 

-Oroliga och nervösa knäppgöken ;)

Du låter helt normalt knäpp tycker jag Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan flera gånger i timmen ibland. Jag fick plus på RD 12 19/2, hade TD 23/2. Har ingen aning om hur vanligt det är med mf eller liknande i vilka veckor. Försök att bara stå ut, det finns inget man kan göra för att påverka ändå :-/ Ja förutom de vanliga förhållningsreglerna angående mat etc..Du ska se att det är ett plus där när testdagen kommer. Kram
  • Lyckostjärna

Jag testade positiv ruvardag 10 och jag är fortfarande gravid är i vecka 8 nu! Det är helt normalt och noja! Jag sa senast idag till mannen tänk att vi fortfarande är gravida tänk att vi lyckades? Vi är fortfarande i chockstadiet! Får se om vi förstår bättre när vi är på vårat tredje vul 11 mars

• johjen

Illamående och gnagande trötthet som bortblåst under dagen! Hulkade en del i morse men när jag kom till jobbet köpte jag en halvliter Coca Cola efter BMs rekommendation och drack lite då och då. Efter lunch mådde jag nästan som vanligt och ikväll har jag känt mig mer pigg än vad jag har gjort på flera veckor. Kan Coca Colan verkligen gett denna effekt? Har ju givetvis kompltetterat med att äta ngt varannan, var tredje timme och sov ganska ok i natt men ändå? Dricker dock inget kaffe sedan några månader tillbaka så koffeinet i Colan kan ju påverka att jag är piggare men det är verkligen natt och dag mot hur jag mådde igår! Kan ju inte låta bli att oroa mig över att något är fel när det ändrar sig så drastiskt.. Ja ja aldrig är man nöjd!!

• Hoppfulla Fia
    Lyckostjärna skrev 2014-03-05 19:36:11 följande:
    Jag testade positiv ruvardag 10 och jag är fortfarande gravid är i vecka 8 nu! Det är helt normalt och noja! Jag sa senast idag till mannen tänk att vi fortfarande är gravida tänk att vi lyckades? Vi är fortfarande i chockstadiet! Får se om vi förstår bättre när vi är på vårat tredje vul 11 mars

Hur kommer det sig att ni fått 3, tror jag minns ett tidigare, men tråden börjar bli för lång för att läsa bakåt
  • HLC

Tjoho! Idag var vi på vårt planerade VUL och vi fick se en liten pärla som växt fint sen förra veckan och hjärtat slog så tydligt och bra! Skönt efter en vecka med blod hit och dit, illamående och nu dessutom konstaterad UVI som jag misstänkte redan förra veckan. Men med ett litet tickande hjärta, antibiotika och de fantastiska armbanden mot illamående så känns livet härligt igen. Tänker njuta tills jag börjar nojja för nästa grej ;-P Imorgon ska jag anmäla mig till mödravården!

• HLC
    Pluttemor skrev 2014-03-05 20:15:47 följande:
    Grattis HLC

Lillebrorsfaster skrev 2014-03-05 20:21:42 följande:
    Härligt HLC! Vilken vecka är du i nu?

Tack snälla! :) Idag är jag på 7+5.

Blev dessutom glad över att få träffa en av de läkare jag tycker bäst om på kliniken. Hon berättade att hon jobbat med IVF i 20 år! Hejja henne!! :)

Hon sa dessutom till mig att försöka slappna av nu när vi sett hjärtat slå så fint. Vi hade två tidiga UL i förra graviditeten,som slutade i MA i v. 18. Så jag sa att jag inte kommer vara lugn förrän v. 14-15. Men hon menade att risken för missfall faktiskt minskar så dramatiskt när man sett hjärtat slå att hon tyckte att jag skulle försöka sluta oroa mig. Visst kan det hända igen men det känns faktiskt skönt att hon försökte övertala mig lite :)
  • Lyckostjärna

Hoppfulla Fia!! Första vul fick vi för att se att det växte i livmodern och ingen annanstans då vi fick utomkvedshavandeskap vid förra IVF! Då dom bara såg en skugga i livmodern var i vecka 5 då fick vi även lämna blodprov 2 ggr en gång samma dag vi tog vul och 2 dagar senare för att jämföra! Sedan ringde dom och sa att mitt HCG stigit väldigt snabbt så då ville dom ha in oss på ett vul igen! Eftersom vi fått 2 embryo tillbaka var dom rädda att det ena hade lagt sig fel! Vid vul nr 2 fick vi se en böna med så vackert tickande hjärta men då bad dom oss komma åter på ett 3:e vul då dom såg en skugga bredvid vår böna och misstänker ev tvillingar! Så nu ska vi åter på tisdag för att få en fin bild på vår böna eller bönor!!! grattis HLC skönt att höra att allt gick bra för er idag!!! Grattis!!

• Jenkis
    HLC skrev 2014-03-05 20:01:59 följande:
    Tjoho! Idag var vi på vårt planerade VUL och vi fick se en liten pärla som växt fint sen förra veckan och hjärtat slog så tydligt och bra! Skönt efter en vecka med blod hit och dit, illamående och nu dessutom konstaterad UVI som jag misstänkte redan förra veckan. Men med ett litet tickande hjärta, antibiotika och de fantastiska armbanden mot illamående så känns livet härligt igen. Tänker njuta tills jag börjar nojja för nästa grej ;-P Imorgon ska jag anmäla mig till mödravården!
    Härligt!

Hade turen att jobba sent igår kväll så att jag slapp läsa om alla lyckade VUL och bli ännu mer nervös för ett misslyckande...

Kanske tur det för det är inte heller kul att läsa när det inte gått bra...

Vi hade turänglarna på vår sida idag! Ett embryo på rätt ställe, i rätt storlek och med hjärtaktivitet! Puh, pust!

Så även här har det våndats med blod hit och dit och CB-digital som inte visade "rätt" vecka trots tester med minst tre dygn mellan...

Så man skall inte stirra sig blind på blod eller digitala tester med andra ord...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015