• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia

Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.

• Hoppfulla Fia

Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.

• Lillebrorsfaster
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 11:19:17 följande:
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Vissa har inga gravtecken. Jag hade inga vid min första graviditet. Nu har jag haft, men ärligt talat vet jag fortfarande inte om det är lutinusen eller ej? Jag slutade med lutnius idag... Och jag tror heller inte att det är bra att testa och testa, det sätter mer griller i huvudet på en.. När ska du på VUL? Du kanske ska be om en tidigare tid så du slipper må dåligt! 
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-06 12:07:09 följande:
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Vissa har inga gravtecken. Jag hade inga vid min första graviditet. Nu har jag haft, men ärligt talat vet jag fortfarande inte om det är lutinusen eller ej? Jag slutade med lutnius idag... Och jag tror heller inte att det är bra att testa och testa, det sätter mer griller i huvudet på en.. När ska du på VUL? Du kanske ska be om en tidigare tid så du slipper må dåligt! 

Har funderat på det men min kille kan inte följs med tidigare. Vi är just nu särbos med ca 35 mil mellan oss pga av jobb, så det skulle kännas konstigt att gå utan honom. Å rädd att det inte finns ett litet liv där i magen å han inte är hos mig då... Får se hur jag gör. Är bara så himla rädd
  • Pluttemor

Tror inte att du ska stirra dig blind på testen.vet att det e lättare sagt en gjort men testen behöver inte alltid visa rätt. Kolla på Jenkis exempelvis. Hon fick ju fel på CB test och ändå såg saker och ring bra ut!

Men oron finns där varje idag. Idag och igår har jag varit supernojig då jag tyckt att mina bröst inte har ömmat som dom gjort tidigare?! Tänker på det hela tiden. Men sen tänker jag och ber att allting ändå ska gå bra försöker ha en positiv inställning trots att det e lite svårt

• Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 12:27:31 följande:

Har funderat på det men min kille kan inte följs med tidigare. Vi är just nu särbos med ca 35 mil mellan oss pga av jobb, så det skulle kännas konstigt att gå utan honom. Å rädd att det inte finns ett litet liv där i magen å han inte är hos mig då... Får se hur jag gör. Är bara så himla rädd
    Känslor som blir handikappande i vardagen måste hanteras på något sätt. Sedan finns det olika sätt att hantera dem på. Antingen kan du ju på något sätt komma till ett ultraljud, skrik, ljug be på bara knän. Vad ditt samvete tål. Jag skulle inte rösta på att ljuga för det gör dig illa och du kommer må sämre av det. Eller så kan du välja vad dina känslor ska få göra med ditt liv. Känslor är inte handlingar. Du kan välja vad du gör. Jag fick tipset att flytta på känslorna som var jobbiga till vissa tidpunkter. Jag hade ångest på jobbet. Så jag fick tipset att om jag kände ånget så skulle jag säga till mig själv att ja, jag noterar min ångest men du får faktikst vänta på din tid och det är efter lunch tio minuter. Så fort jag kände någon ångest så tänkte jag så och efter lunchen så kunde jag gå undan och tänka bara på ångesten i tio minuter. På så sätt komprimerar man och tillåter sig sina kännslor men hindrar dem från att bli alltför handikappande. Och det fungerar! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015