• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Linblå
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 12:35:20 följande:
    Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram
    Jag tycker man ska var med där man känner sig hemma! Välkommen och jättegrattis!
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-03-07 11:44:29 följande:

Du har en klok farmor :) Och jag är jätte glad, förstå mig inte fel, och det har inte varit enkelt på något sätt att gå igenom denna process. Jag önskar bara att andra kunde få känna känslan av det magiska vi går igenom just nu :) (på så sätt kan jag få "dåligt samvete", fast det är nog kanske inte riktigt rätt uttryckt, men jag hoppas att du förstår vad jag menar). Min sambo säger hela tiden sen vi tog det positiva testet att "det är vår tur nu, så är det bara". Så ska försöka njuta till fullo nu :) Hår långt i graviditeten är ni nu?
    Jo, förstår hur du menar. Så klart önskar jag alla största lyckan i livet!! Solig
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-07 12:57:52 följande:
    Jag tycker man ska var med där man känner sig hemma! Välkommen och jättegrattis!

Tack igen! Va gulliga ni är i den här tråden!! Supergrattis till alla er andra också Kram
  • johjen
    tusa skrev 2014-03-07 09:42:58 följande:
    Ja, precis, så enkelt hade jag ju kunnat uttrycka mig, ha, ha 

Känner precis samma. Vi vill ha det barn vi blivit välsignade med efter all denna längtan och vi har både tid och plats för vem det än är! 

Vi skulle ändå få dåliga siffror pga min ålder och att gå vidare till forstervattensprov med risk för missfall är vi inte beredda att göra...är det nåt speciellt så får vi ju ändå veta tids nog liksom. Skulle inte hjälpa oss att veta att "kanske"...

Gällande kub är ju ålder bara en parameter, man kompletterar ju även med blodprov och ultraljudsundersökning. Dessutom har ju vi som gjort ivf redan lite försprång då man valt ut embryo som ser bra ut, tror t o m att man gör en kromosomanalys under behandlingens gång.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 13:04:00 följande:
    Tack igen! Va gulliga ni är i den här tråden!! Supergrattis till alla er andra också Kram

Välkommen!!
  • tusa
    johjen skrev 2014-03-07 13:35:25 följande:

Gällande kub är ju ålder bara en parameter, man kompletterar ju även med blodprov och ultraljudsundersökning. Dessutom har ju vi som gjort ivf redan lite försprång då man valt ut embryo som ser bra ut, tror t o m att man gör en kromosomanalys under behandlingens gång.
    Jasså? Gör man det överallt, eller på vissa kliniker? Inte fått nån info om  det och känns som att det är något de borde sagt isf. Ja, "bästa" embryona är ju utvalda redan! Cool
  • Lillebrorsfaster
    Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram
    Åh va häftigt! Stort grattis och välkommen!
  • Jenkis
    Hej, hej!! Drömmer

Välkommen hit också!
  • Jenkis
    Thesse86 skrev 2014-03-07 10:19:33 följande:
    Ja men precis! När man måste kämpa så mycket som man gör för att ens bli gravid, så spelar det ingen roll vad man får i slut ändan. Oavsett kommer man att älska det barnet lika mycket! Jag är bara så otroligt tacksam att vi ens är gravida - så overkligt. Det finns så många som kämpar där ut för att bli gravida och vi vart gravida på första IVF försöket. I bland kan jag få dåligt samvete att vi vart gravida så "enkelt" när andra måste fortsätta kampen, även om jag vet att det är fel att tänka så. Livet är inte alltid rättvist utan man får göra det bästa av det man blir given :) 
    Så kände jag med, men inte min sambo på samma sätt... Sen hade vi såklart vår dotter att ta hänsyn till med. Vilket liv skulle hon fått? Fy! Tur att man inte vet vad livet tänker ta med en på för äventyr...

Nej, tur åt oss alla nu!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015