• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38

Kan någon lägg in mig i listan? Har bara iPad så jag förstör den nog om jag försöker. Har lagt mina fakta som ett inlägg i listtråden. Tack på förhand! Kram

• Pluttemor

Danisen: mina bröst ömmade nästan ingenting i förrgår, men igår och idag e det tillbaka. kan nog vara olika precis som villsågärna38 säger

Men jag vet att man blir nojig. Jag blev väldigt nojig i förrgår och tänkte en massa dumma tankar.

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-08 09:47:29 följande:
    Danisen: mina bröst ömmade nästan ingenting i förrgår, men igår och idag e det tillbaka. kan nog vara olika precis som villsågärna38 säger Men jag vet att man blir nojig. Jag blev väldigt nojig i förrgår och tänkte en massa dumma tankar.

Ja visst blir man nojjig när symtomen varierar. Började iaf gråta idag vid frukosten. Ha, ha! Var rätt patetiskt hormonell så maken kunde inte hålla sig för skratt och till slut satt vi och skrattade istället. Är emotionellt instabil just nu vilket visst stämmer bra med v10 så får lita på det ist Hur mår du pluttemor? Kram
  • Pluttemor

Jag mår bra tack, alla fall nu illamåendet var som värst mellan vecka 5-7 men sen har det gett sig. Jag e dock fortfarande ganska nojig över vad jag äter. Kan inte äta kyckling och kött. Köttfärs går bra i vissa sammanhang och vissa kötträtter men annars tycker jag att det e sunket. Socker e oxå lite svårt.

Hade lite bruna flytningar ett tag som oroade mig och som jag ibland får i mindre mängder, men jag fick se bönan i vecka 7+0 och då såg allt bra ut.

Är dock extremt trött. Somnar i stort sätt före kl 9 alla kvällar

Brösten är dock det som hela tiden påminner mig om att jag e gravid, och när dom inte ömmar en dag eller några timmar så blir jag västligt nojig

Men jag försöker att tänka positivt

• Lillebrorsfaster

Jag har haft extrem mensvärk i ett par dagar, så ont så att jag har gett upp och tänkt att det är över nu. Nu kommer blodet när som helst. Det har inte kommit och nu har värken avtagit. Så då nojjar jag för det istället.. Brösten ömmar också extremt mycket, förutom idag, nu har värken gått ner lite sen några timmar tillbaka. Har klagat över att det gjort så ont i brösten - men nu vill jag bara att det ska komma tillbaka! (Vecka 5+3 idag). Men jag har inget illamående, och är egentligen inte särskilt trött heller...bara när jag sovit dåligt, så det är ju inte konstigt..

Längtar ihjäl mig efter VUL:et, knappt två veckor kvar, och det känns som en evighet!

• Pluttemor

Lillebrorsfaster: jag hade oxå väldigt mycket mensvärk i början och jag vet att när jag var gravid med sonen så hade jag sån växtvärk att jag var tvungen att ta smärtstillande.. Jag trodde ju då oxå att det var helt kört flera gånger men sen gav sig växtvärker runt vecka 8 och kom tillbaka i veck 13-14, vet att jag blev orolig då med men bRnmorskan förklarade att det gör ont när livmodern växer. tror du inte att ska oroa dig

Kan du inte få göra VUL lite tidigare om du känner dig orolig? Kram

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-08 10:58:00 följande:
    Jag mår bra tack, alla fall nu illamåendet var som värst mellan vecka 5-7 men sen har det gett sig. Jag e dock fortfarande ganska nojig över vad jag äter. Kan inte äta kyckling och kött. Köttfärs går bra i vissa sammanhang och vissa kötträtter men annars tycker jag att det e sunket. Socker e oxå lite svårt. Hade lite bruna flytningar ett tag som oroade mig och som jag ibland får i mindre mängder, men jag fick se bönan i vecka 7+0 och då såg allt bra ut. Är dock extremt trött. Somnar i stort sätt före kl 9 alla kvällar Brösten är dock det som hela tiden påminner mig om att jag e gravid, och när dom inte ömmar en dag eller några timmar så blir jag västligt nojig Men jag försöker att tänka positivt

Va skönt att du mår bra och inte så illa längre! Skönt med ultraljud också är ju vanligt med blödningar och der behöver ju inte vara nån fara alls men alltid skönt att se bönan för att vara säker! Jag mår också bättre sen nån dag men har dålig matlust och äter en masa konstiga saker jag inte gillar i vanliga fall. Typ färdiglagad micromat. Kan inte äta lagad mat på kvällen heller men fil och smörgås går bra så bara att gilla läget Somnade också innan 21 på kvällarna till för några dagar sen. Hoppas inte det är nån fara. Vet att moderkakan börjar ta över nu snart och då brukar tröttheten ge sig. Så var det sist iaf. Man får försöka lita på att man är gravid tills motsatsen bevisats även om oron kommer ibland. Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-08 11:05:24 följande:
    Jag har haft extrem mensvärk i ett par dagar, så ont så att jag har gett upp och tänkt att det är över nu. Nu kommer blodet när som helst. Det har inte kommit och nu har värken avtagit. Så då nojjar jag för det istället.. Brösten ömmar också extremt mycket, förutom idag, nu har värken gått ner lite sen några timmar tillbaka. Har klagat över att det gjort så ont i brösten - men nu vill jag bara att det ska komma tillbaka! (Vecka 5+3 idag). Men jag har inget illamående, och är egentligen inte särskilt trött heller...bara när jag sovit dåligt, så det är ju inte konstigt.. Längtar ihjäl mig efter VUL:et, knappt två veckor kvar, och det känns som en evighet!

Jag hade också jättemycket växtvärk med dottern. Är jättevanligt. Som Pluttemor skriver är det livmodern som växer. Känner intr av det alls lika mkt den här gången men det är säkert för att den varit höggravid en gång nu. Så ta det lugnt. Vila och ta en alvedon om det blir för jobbigt. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015