• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Så spännande, håller tummar och tår!! JAA! Bild vill vi haa!! Skrattande

Fruwiberg, hoppas du får sova bättre och att flyningarna ger sig. Det är nog ingen fara när det inte är färskt blod Glad

• Pluttemor

Lyckostjärna: superspännande att följa dig!! Ska hålla tummarna imorgon

det här med mardrömmar och orolig sömn verkar jag då inte vara ensam om. Ska inte titta på hemska filmer innan läggdags mer!

Fru Wiberg: jag hade oxå bruna flytningar i nästan en vecka. Förstår din oro. Hoppas att det inte e någon fara

• Pluttemor
    Idag e en sån dag dag då jag inte känner jättemycket, inte ens mycket i bröstenObestämd

Tänk om man kunde ha en lite egen VUL maskin hemma  

Då skulle man kunna dämpa sin oro/ eller inte... Obestämd
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • johjen

Jag drömde i natt att vi skulle få tvillingar och vårt största bekymmer var att komma på namn åt dem! Vaknade som vanligt vid 3 tiiden och låg och grubblade en del över vilka namn jag tycker om och kom på mig själv att jag bara är i vecka 10 och man aldrig vet vad som kan hända! Är ju en sådan peron som sällan tar ut glädjen i förskott och tror att något dåligt kan hända om jag ställer in mig på ngt bra, tex som att allt går vägen med den lilla jordgubben jag har i min mage..

Illåmende varje dag fortfarande, dock kräks jag nästan aldrig. Det som hjälper är en bruk Coca-Cola om dagen och igår fick jag i mig lite lösgodis som också tog bort udden av illamåendet. Socker altså! har kunnat äta lite banan i filen och en kiwi på morgon och lite grönskaer till lunch men på em/kväll för jag inte i mig något annant än smörgåsrån/digestive eller likande. Hoppas detta är tillräckligt med näring för fostret! Mår också mycket sämre på em/kvällen och det är som att jag kä,par hela dagen att vara "normal" på jobbet och däckar ihop när jag kommer hem. har vänner som haft illemående fram till vecka 16 och vecka 20 och hoppas slippa det..

• Pluttemor
    johjen skrev 2014-03-11 09:36:52 följande:
    Jag drömde i natt att vi skulle få tvillingar och vårt största bekymmer var att komma på namn åt dem! Vaknade som vanligt vid 3 tiiden och låg och grubblade en del över vilka namn jag tycker om och kom på mig själv att jag bara är i vecka 10 och man aldrig vet vad som kan hända! Är ju en sådan peron som sällan tar ut glädjen i förskott och tror att något dåligt kan hända om jag ställer in mig på ngt bra, tex som att allt går vägen med den lilla jordgubben jag har i min mage..

Illåmende varje dag fortfarande, dock kräks jag nästan aldrig. Det som hjälper är en bruk Coca-Cola om dagen och igår fick jag i mig lite lösgodis som också tog bort udden av illamåendet. Socker altså! har kunnat äta lite banan i filen och en kiwi på morgon och lite grönskaer till lunch men på em/kväll för jag inte i mig något annant än smörgåsrån/digestive eller likande. Hoppas detta är tillräckligt med näring för fostret! Mår också mycket sämre på em/kvällen och det är som att jag kä,par hela dagen att vara "normal" på jobbet och däckar ihop när jag kommer hem. har vänner som haft illemående fram till vecka 16 och vecka 20 och hoppas slippa det..
    Jag vet hur du tänker i att inte kunna ta ut glädjen i förskott. Man är lite rädd för att fira samtidigt som man är superglad. Den här gången försöker jag ha en positiv inställning till att jag tror att allting kommer att gå som det ska Ett positivt tänk får mig att må bra  

Nu ska jag ringa och boka tid för KUB/NUPP  
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-11 10:13:00 följande:
    Någon annan som bokat tid för KUB ? 

Vi har tid den 3/4
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-03-09 17:19:52 följande:
    Jag vågar inte ta några tabletter när jag är gravid! Jag äter lite kex nu saltiner hjälper mig bra nu!! Tack för alla kloka råd ni är bäst!!!
    Man gör ju som man vill såklart!

Ingen i tråden ännu som har ett sjukligt illamående verkar det som. Skönt! Då är man nog tvungen att göra som vården säger och det brukar innefatta medel mot illamående som ges till cancerpatienter + dropp.

Men ni vet väl att missbildningsrisken minskar om man är illamående? Alltså att de som varit illamående föder färre missbildade barn än genomsnittet. Så det är bara att fira med Cola och kex
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-03-10 06:22:28 följande:
    Godmorgon alla damer!

Någon mer som sover oroligt och e uppe flera gånger på natten? Ush, hade en sån natt idag. Vet inte om det har med att jag såg filmen 12 years a slave
    Jag brukar ha en vakenperiod varje natt i stort sett. Sen somnar jag om och är som död när jag skall upp. Detta oavsett om klockan är 06 eller 09... Kan sova hur mycket som helst!

Medicinerar med Lutinus 06, 14 och 22 och tar Postafen morgon och kväll, så det ovanpå övriga hormoner gör väl att man är rätt trött av sig.... Vet inte om östrogenet påverkar med, för det äter jag ju också. Under nästa vecka skall det trappas ut dock.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-10 11:32:41 följande:

Mina mardrömmar kom i v 8 så börja nedräkningen Kram
    Jag har drömt mycket hela tiden. Mycket stressdrömmar... Typ att flyget skall gå från semesterorten och jag inte har packat o.s.v.

I natt drömde jag att jag stod i duschen och blodet bara forsade... Vi får hoppas att det inte är en sanndröm eller att det är under förlossningen möjligtvis
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015