• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Guuud vad lustigt och skönt att ni skriver om just bröst som slutar ömma och känns nästa vanliga igen, för precis så var det i morse för mig och tårarna brände i ögonen hela morgonen för att nu var det ju kört, första tecknet på att grav. var över!! Brösten är nästan enda symptomet jag har, förutom några kvällar med illamående förra veckan och något udda stick/drag i livmodern, men det slutade nog åxå ca förra veckan så jag är väldigt noga med att trycka lite i brösten ibland under dagen, för att förvissa mig liksom. Testar ju varje morgon åxå ännu...vet inte när jag slutar, men har nästan 20st stickor kvar...Tungan ute

Villsågärna, så skönt att du snart är i den magiska v.12!! Vill åxå vara där...

Någon frågade, ja, VUL 13/3 kl.3 Solig

• tusa
    Danisen skrev 2014-03-08 07:31:21 följande:

Jag har mått illa i minst 2 veckor redan. Äter dåligt, men försöker att få i mig ofta och lite . Lite cola funkar faktiskt bra. Vaknade nu för en stund sedan och då är mina bröst inte så ömma som de varit? Haft riktigt ont men inte nu, man kan inte låta bli att undra varför, det är kanske så det är till och från? Skulle du göra vul den 13:e?
    Prova ingefära!! Cool
    villsågärna38 skrev 2014-03-08 07:37:37 följande:
    Tusa - alla mår ju inte illa. Håll tummarna att du är en av dem!! Kram
    Nej, men förra gången mådde jag jätteilla i flera månader, så förväntade mig nåt liknande..men det kan ju komma när som helst och då har ni mig gnällande här över det, ha, ha Skrattande
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-03-08 19:54:17 följande:
    Guuud vad lustigt och skönt att ni skriver om just bröst som slutar ömma och känns nästa vanliga igen, för precis så var det i morse för mig och tårarna brände i ögonen hela morgonen för att nu var det ju kört, första tecknet på att grav. var över!! Brösten är nästan enda symptomet jag har, förutom några kvällar med illamående förra veckan och något udda stick/drag i livmodern, men det slutade nog åxå ca förra veckan så jag är väldigt noga med att trycka lite i brösten ibland under dagen, för att förvissa mig liksom. Testar ju varje morgon åxå ännu...vet inte när jag slutar, men har nästan 20st stickor kvar...Tungan ute

Någon frågade, ja, VUL 13/3 kl.3 Solig
    När alla har fått sina VUL, så kanske symptomletarjakten lugnar ner sig

Jag funderar mindre på det i alla fall. Såklart känner jag fortfarande efter, men är lugnare.

Jag har dammsugit internet på mammakläder i stället Tungan ute. Samma överallt känns det som. Verkar finnas några populära märken och de säljer nästan alla websidor är min sammanfattning.

Några som har mycket och faktiskt inte samma som alla andra är ASOS.

Nu vet jag inte om jag trampar någon på tårna, men vad fasen är det som säger att bara för att man är gravid vill man ha ett stort jäkla tryck över hela framsidan! Fy! Äger inte en enda T-shirt med tryck och tänker inte köpa någon nu heller 80-talsfasoner Smaken är som baken som sagt och jag kanske är jäkligt ute

• Jenkis

Krattade lite i trädgården idag och det skulle jag inte ha gjort!

Mina fogar är tydligen inte vad de bör vara... Eller de är väl det, men jag skall nog inte kratta, börja mig, vrida mig, stå på ett ben o.s.v. som man avråder de med foglossning att göra...

Måste nog göra lite övningar som är stärkande och kanske dra ett brett skärp över höfterna om jag skall gå mycket. Då känns det bättre. Där får man för att det är tätt mellan graviditeterna gissar jag...

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-08 20:57:21 följande:
    Krattade lite i trädgården idag och det skulle jag inte ha gjort! Mina fogar är tydligen inte vad de bör vara... Eller de är väl det, men jag skall nog inte kratta, börja mig, vrida mig, stå på ett ben o.s.v. som man avråder de med foglossning att göra... Måste nog göra lite övningar som är stärkande och kanske dra ett brett skärp över höfterna om jag skall gå mycket. Då känns det bättre. Där får man för att det är tätt mellan graviditeterna gissar jag...

Usch, jobbigt!! Köp en gravidgördel och använd den så mkt du kan. Hoppas det ger med sig! Kram ps. Jag gillar inte heller tryck så bara bra att du delar med dig av din research Skulle behöva ett par svarta jeans/byxor, ett par toppar och ett par klänningar till våren. Annars har jag nog så jag klarar mig. När bebben sen kommit kan jag tipsa om Lindex amningslinnen. De är bäst
  • Pluttemor

Läste Att någon skrev något om ingefära, vill bara säga att ingefära kan öka risken för missfall så här i början.

• tusa

Ja Jenkis, tror det blir lugnare efter VUL.
    Tack för klädtips! Är inte alls där mentalt ännu dock och har kläder som räcker ett tag till, tror jag?? Det kanske smäller till så vaknar jag en mprgon och kommer inte i nåt!? Tur det finns nätshopping kan man ju panikbeställa Tungan ute Är nog inte heller typen med t-shirttryck, men det beror lite på vad det är för motiv, för nu när jag tänker efter så har jag en favvo t-shirt som det står "THINK GREEN" på

I en grupp jag är med i diskuterar och köper de vagnar och prylar och det är de som har BF i november!?...kan inte tänka på sånt alls. I detta läge undrar jag ju om det alls är nån där... Mannen har dock varit och mätt i huset var det 4e sovrummet blir bäst att bygga?? Ja sa att han kunde lugna sig, det är ju flera år kvar tills ett eget rum blir aktuellt! Han verkar då ha bestämt sig för kontorshörnan utanför vårt rum iaf, ok sa jag, Känner verkligen what ever ang. sånt, det är inte vad bryr mitt huvud dessa dagar!

• Danisen
    tusa skrev 2014-03-08 19:54:17 följande:
    Guuud vad lustigt och skönt att ni skriver om just bröst som slutar ömma och känns nästa vanliga igen, för precis så var det i morse för mig och tårarna brände i ögonen hela morgonen för att nu var det ju kört, första tecknet på att grav. var över!! Brösten är nästan enda symptomet jag har, förutom några kvällar med illamående förra veckan och något udda stick/drag i livmodern, men det slutade nog åxå ca förra veckan så jag är väldigt noga med att trycka lite i brösten ibland under dagen, för att förvissa mig liksom. Testar ju varje morgon åxå ännu...vet inte när jag slutar, men har nästan 20st stickor kvar...

Någon frågade, ja, VUL 13/3 kl.3 

Mina bröst ömmar igen, inte lika mycket som innan, men innan var det to much alltså . Trycker på dem lite då och då jepp det var jag som frågade om den 13:e. Jag ska med göra vul den dagen . Vi gjorde väl äp och et på samma dager t.om? Jag har lite dåligt minne, så du får ursäkta att jag inte minns riktigt.
  • Pluttemor

Skönt att brösten ömmar igen danisen mina har tagit en pause idag haha. Vi skiftas åt

• villsågärna38

Ja då har jag ätit färdiglagad micromat/thaikyckling till frukost. Av nån anledning var det de enda jag var sugen på. Hm... Ang brösten så har mina inte ämnar speciellt mkt alls denna graviditet. De har bara blivit större ömmade bara i ett par veckor och vi har iaf gjort två vul och såg hjärtat slå i v 7+2. Tänker att det kanske beror på att jag har ammat ett år ganska nyligen. Kanske behöver de inte ömma lika mycket denna gång då? Hoppas iaf att lilla bönan fortfarande lever men det får man ju utgå ifrån tills motsatsen bevisats. Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015