• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia
    HLC skrev 2014-02-27 18:37:43 följande:
    Tusen tack för alla svar! :) skönt att vi har varandra!!!

Kliniken ringde upp och jag fick tid en timma senare, de hade egentligen fullt men tog mig mellan två patienter. Tacksam är bara förnamnet på vad jag blev!

Vi fick se ett litet, litet foster på precis rätt ställe och med ett litet hjärta som tickade. Nu ser jag fram emot nästa veckas ul! :)

Stort grattis till er andra med små tickande hjärtan idag också!

Gud va skönt! Vilken befrielse det måste vara att få se att allt är som det ska. Stort grattis till det lilla hjärtat
  • Lyckostjärna

Tack snälla pluttemor och HLC grattis till att få se hjärtat lite tidigare!!! Så om 2 veckor kan man andas ut menar ni? Efter 10 fullgångna veckor låter ju helt fantastiskt!! I love you all!!! Ni alla i den här tråden är ju helt fantastiska!!! <3

• HLC
    Pluttemor skrev 2014-02-27 19:11:25 följande:
    Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå

Ja men tyvärr kommer jag nog inte sluta oroa mig förrän vi passerat vårt MA som förmodligen skedde i v. 13 men upptäcktes på RUL i v. 18. Trotts tidigt UL i v. 9 och KUB i v. 12 som båda såg fina och helt normala ut... :-S Men jag hoppas att det är väldigt sällsynt och att varken vi eller någon annan här inne behöver gå igenom det igen!
  • Linda Nilsson

Hej jag väntar mitt första barn. Jag och min sambo har genomgått 3 IVF försök och äntligen lyckades vi, vi ska ha 28 Juli så vi är i v 19 (18+2) och vi var på ultraljud igår vilket var riktigt häftigt! Det börjar kännas på riktigt nu vilket är mkt skönt då jag har varit lite orolig men kanske inte konstigt med tanke på vad vi har gått igenom i 2 år. Skönt att man inte är ensam om detta!

• lisodan

Grattis HLC och Lyckostjärna till de små tickande hjärtarna!

Och välkommen Linda. :)

• lisodan

Vart tog illamåendet vägen då? Haft mycket att göra senaste dagarna med jobb. Nästan så jag ibland glömt bort att jag e gravid. Ska det fortsätta så här nu till Oktober? Orolig varje gång symtom försvinner bara så där!

• Pluttemor

Lisodan, mitt illamående hade i princip oxå försvunnit idag. Tror att det kan pendla mycket från dag till dag. Va inte orolig vännen illamåendet försvann förra veckan oxå men sen kom det tillbaka efter två dagar

• lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-27 23:40:28 följande:
    Lisodan, mitt illamående hade i princip oxå försvunnit idag. Tror att det kan pendla mycket från dag till dag. Va inte orolig vännen illamåendet försvann förra veckan oxå men sen kom det tillbaka efter två dagar

Tack för omtanken. Skönt att höra att jag ej är ensam. Vet egentligen att det kan vara så men hjärnspökena ställer till det. Fyra dagar till vul, hoppas vi ser ett litet hjärta och allt ser bra ut. Förmodligen blir det lättare att tro på detta efter det. :) Tänk att jag typ VILL må lite halvtjyvens. Trodde jag aldrig. :)
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-27 17:39:28 följande:
    Har inte varit inne på ett par dagar och det händer ju massor här!

Grattis till alla lyckade VUL!

Jag har precis som HLC och Pluttemor haft ont i ena sidan så pass mycket att jag också tänkt tanken utomkveds... Men sedan flera timmar nu är det bättre, så jag lägger de tankarna åt sidan. Säkert bara tarmarna som spelar spratt...

Vad gäller mat har jag svårt för det mesta, men jag kör mina Seaband innan det är dags att äta och försöker inte titta eller lukta på maten. Håller för näsan och börjar äta. Då helt plötsligt smakar det tydligen bra, så jag kan bli jättesugen på det jag precis äter och som gav mig spykänslor för en minut sedan... Jag kan inte se mat på bild utan att må illa eller tänka på mat överhuvudtaget. Systemet som gör att kroppen förbereder sig på mat (Pawlos hundar ni vet) gör mig illamående. Undrar vilket kön min bebis har eftersom jag inte direkt är sugen på något och kan äta både surt, salt, sött, protein (om det är rätt sort) och fett. Men jäklar vad man kan äta om man hittar rätt!!!

Träningen gör jag som vanligt. Kör vattenaerobic och ridning. Magövningar hoppar jag över och böja sig framåt är inte min grej just nu, så hästens ben rör jag inte.

Lyckostjärna skrev 2014-02-27 19:53:56 följande:
    Tack snälla pluttemor och HLC grattis till att få se hjärtat lite tidigare!!! Så om 2 veckor kan man andas ut menar ni? Efter 10 fullgångna veckor låter ju helt fantastiskt!! I love you all!!! Ni alla i den här tråden är ju helt fantastiska!!!

Supertråd :) Är så skönt att kunna ventilera funderingar med ett gött gäng :) 3 veckor to go till 10 fullgångna veckor här. Låter fantastiskt ju :)
  • Pluttemor

Ush, idag tillsammans med crinonegelen så kom det ut en massa bruna och svarta trådaktiga saker! (ursäkta detaljern) Men för er som använt eller använder crinonegelen så är det liksom som keso som kommer ut, det e liksom klumpig gel och det är i dessa klumpar som det är en massa brunt och svart.. 

Jag har inte ont och det är inget rött blod, men detta får mig att tänka på den värk som jag hade häromdagen på vänster sida vid äggstocken.

Jag har haft bruna flytingar när jag var gravid med sonen, men man kan inte rå för att bli orolig, 

Vet nu inte om jag ska ringa kliniken och be om att få en tid, eller om jag ska avvakta och vänta till tisdag då jag har mitt VUL 

Kan man inte bara få njuta!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015