• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 07:25:57 följande:
    Lisoden och johjen jag fyller 37 i sommar min sambo fyller 39 i sommar vi går också på IVF Sahlgrenska!! Vi bor i radhus redan och det är väl snart dags att förvandla gästrummet till barnkammare!! Känns så långt bort bara, jag har nog inte fattat att vi är gravida ännu! Har mått ständigt illa sedan 2 veckor tillbaka, men mår ännu sämre idag, ännu tröttare och huvudvärk på det men det är väl bara att bita ihop och gå till jobbet och låtsas som ingenting! Önskar er alla en härlig vecka!

Ok, vi har gått på Calanderska. Är ni nöjda med Sahlgrenska?

Hade jag inte haft ont i halsen och huvudvärk hade jag oxå gått till jobbet. Dock reser jag en del i mitt jobb, flyg och över och håller i en del presentationer vilket jag känner blir ganska tufft med illamående och kräkningar. Hoppas illamåendet ger med sig snart!
  • tes 75

Ett litet tips angående huvudvärk! Jag hade kraftig daglig huvudvärk med sonen ända fram tills MVC satte mig på järntillskott, vilket var den vanliga veckan för det (typ runt 20 tror jag). Mina värden var bra tills dess, men jag kopplade ändå huvudvärken till järnet. Så med dottern började jag äta tillskott (Niferex) ganska snart in i graviditeten, och ingen huvudvärk! Min teori är att en del är mer känsliga för nedgång i järnvärdet, även fast det enligt MVC är bra värden.

Har sett att ni diskuterar tecken på pojke/flicka. Jag har ju fått en av varje, och har haft likadana magar, mått lika och gått upp exakt samma i vikt båda gångerna

• Moolie
    johjen skrev 2014-02-23 16:12:55 följande:

Vad har hänt?
    hean123 skrev 2014-02-23 16:34:56 följande:
    Men nej, som sagt vad händer?

Många kramar till dig!!!
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

Så kram på er! 
  • johjen
    Moolie skrev 2014-02-24 08:23:48 följande:
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

Så kram på er! 

Ok! Tråkigt att du lämnar men respekterar ditt beslut. Stort lycka till med allt! Kram
  • lisodan
    johjen skrev 2014-02-24 07:44:44 följande:
    Ok, vi har gått på Calanderska. Är ni nöjda med Sahlgrenska?

Hade jag inte haft ont i halsen och huvudvärk hade jag oxå gått till jobbet. Dock reser jag en del i mitt jobb, flyg och över och håller i en del presentationer vilket jag känner blir ganska tufft med illamående och kräkningar. Hoppas illamåendet ger med sig snart!

Vi är jättenöjda med Sahlgrenska när vi väl kom igång. Duktiga och fina läkare och sjuksköterskor. Tyvärr tog det väldigt lång tid från egenremiss till att börja. Sommarsemestern kom emellan för äggledarspolning först och sen blev det uppskjutet en månad till pga julen. De tog beslut med en gång att vi skulle göra IVF men sen tog det 7 månader innan behandling startade. Detta var vi inte nöjda med. Tyckte ibland också att jag velat ha lite mer specifik info av de olika resultaten. Vet till exempel inte mitt AMH värde. Men i det stora hela är vi jättenöjda.
  • tusa

TD idag och testar fortfarande positivt, strecken blir starkare och i denna takten blir T-strecket nog lika starkt som C-strecket imorgon eller övermorgon!

Mailat kliniken på morgonen och väntar på svar om när jag får göra VUL, om jag ska ta nåt hcg och hur länge till jag ska hålla på gegga med Lutinus!! Obestämd

Såå idag är jag alltså officiellt gravid! Skrattande och nästa milstolpe blir VUL...jag längtar efter att få se 2 Hjärta picka på!!
    Idag lyser vårvintersolen och jag ska nu ut på vandring Solig

Kram Moolie, din dramadrottning! Flört...kommer saaakna dig och din energi {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Hoppfulla Fia

Jag är 36 och min kille är 42. Ska börja jobba om ett par timmar och är så himla trött och ynklig. Har ingen lust att möta världen idag alls :(

• Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-24 08:23:48 följande:

Så kram på er! 
    Låter som du kommer tillbaka med annat nick när du har energi för det helt enkelt

Visst händer det att man lägger lite väl mycket av sin vakna tid här under perioder... Att man kanske är i en FL-bubbla och kollar uppdateringar i trådar lite väl ofta... Men det finns även perioder när jag inte varit här alls. Oftast då mellan behandlingar.
  • Hoppfulla Fia
    tusa skrev 2014-02-24 09:38:46 följande:
    TD idag och testar fortfarande positivt, strecken blir starkare och i denna takten blir T-strecket nog lika starkt som C-strecket imorgon eller övermorgon!

Mailat kliniken på morgonen och väntar på svar om när jag får göra VUL, om jag ska ta nåt hcg och hur länge till jag ska hålla på gegga med Lutinus!! 

Såå idag är jag alltså officiellt gravid!  och nästa milstolpe blir VUL...jag längtar efter att få se 2  picka på!!

Idag lyser vårvintersolen och jag ska nu ut på vandring 

Kram Moolie, din dramadrottning! ...kommer saaakna dig och din energi 

Grattis!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015