• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-21 22:41:09 följande:
    Då håller vi tummarna, väntar och skickar allt gott vi kan till Storken och Jenkis! {#emotions_dlg.flower}

Fick nyss veta att det finns risk för X, t.o.m förhöjd risk, med ivf och känner mig rikrigt omskakad...de 2 jag haft har varit mycket traumatiska...

Ett av  tecknen på X är nämligen just långsamt stigande hcg, vilket jag absolut har... Ska ringa och fixa VUL/blodprov direkt på måndag..
    Jo, tack! Det är mycket som är förhöjd risk vid IVF...
  • Jenkis

Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet?

ET=pojke
    FET=flicka
    Må mycket illa=flicka
    Må lite illa/inte alls=pojke
    Gilla sött, fruktigt=flicka
    Gilla surt, salt=pojke

• tusa

...jo, det verkar ju vara så..Obestämd

Tiden går bara sååå sakta! Detta fram till magiska v.12 är mycket värre än all ivfväntan...å ena sidan, å andra så kan jag faktiskt vila och må bra i tanken på att jag är GRAVID precis när jag vill under dagen! Solig Njuter till fullo av mina nya bröst med Tungan ute

Var förbi vårt gamla jobb häromdagen och en kollega frågade vad jag skulle göra nu, vad jag skulle bli när jag blev stor och jag sa att jag väntar på antagningsbesked på några kurser, då säger han "Jag tror du ska vara mammaledig" Jag stod bara och gapade! "Jasså, vilken jävla näsa du hade då" så jag, men det visade sig att min man hunnit skvallra! Cool

Min kusin berättade jag ju för i veckan och igår var jag och fikade med min gamla bästis från mellanstadiet, vi har inte setts på 21 år!? Förvånad, nästan innan vi satte oss vid bordet hade jag hunnit berätta för henne med, ha, ha!
    Annars vet inte folk ännu...ville ju inte säga nåt förrän efter v.12, men får bita mig i tungan hela dagarna för barnen här hemma! ÅÅHH, vad jag vill se deras miner! Skrattande Min man tycker vi inte ska säga nåt till nån i familjen och se hur länge det tar innan nån märker. Hade varit superhäftigt, men kommer nog inte klara det.

Just nu sitter sonen och skypar med en kompis som sitter barnvakt åt sin 3mån gamla lillasyster, hon är missnöjd och skriker lite och min son ger kompisen tips på vad som kan vara fel: "Hon kanske är kall, eller prova se om hon behöver rapa" osv, han är bara SÅ söt och jag vill bara ropa ut till kontoret att han kommer bli en fantastisk storebror till vintern!! Hjärta

• Lyckostjärna

Jag har hört att vanligast att man får flicka via IVF! Mycket skrock när det gäller IVF men vad får jag då? Fick 2 embryo på ET, har aldrig mått så illa som denna graviditet, idag har jag mått så illa så jag har knappt kunna prata! Ändå som får bort mitt illamående är citronvatten eller sura frukter!! Vad väntar jag då? Med min son mådde jag hur bra som helst, fast det var utan IVF och mådde inte illa en enda gång! Väntar jag en flicka OCH en pojke då eller? Hihi

• tusa

Hade väl varit fint, Lyckostjärna!

Det är lustigt, men min man vill ha en dotter, han har redan en, men tycker att jag behöver en flicka och jag känner starkt att jag nog helst vill ha en till son, just för hans skull, han skulle verkligen behöva en son!, och jag tar gärna en till pojke, känner mig bekväm som pojkmamma! Tanken på en dotter känns mycket främmande faktiskt...

Så roligast hade ju om vi verkligen fick en av varje!! Cool

• lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-22 18:57:21 följande:
    Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet?

ET=pojke

FET=flicka

Må mycket illa=flicka

Må lite illa/inte alls=pojke

Gilla sött, fruktigt=flicka

Gilla surt, salt=pojke

Ha ha. Då får vi definitivt en pojke då! Än så länge iaf, kanske ändrar sig.....:)
  • Pluttemor

För mig e det i såfall oxå en pojke och en flicka. Fast iofs så mår jag väldigt illa av socker och allt som e sött.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-22 18:57:21 följande:
    Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet? ET=pojke FET=flicka Må mycket illa=flicka Må lite illa/inte alls=pojke Gilla sött, fruktigt=flicka Gilla surt, salt=pojke

Glömde att: Fett hår, oren hy=flicka Strålande (fräscht) utseende=pojke Mage rakt ut=pojke Mage mer på bredden=flicka Men som sagt bara skrock Statistiskt sett kommer fler av oss få pojkar än flickor.
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-23 08:58:09 följande:
    Glömde att: Fett hår, oren hy=flicka Strålande (fräscht) utseende=pojke Mage rakt ut=pojke Mage mer på bredden=flicka Men som sagt bara skrock Statistiskt sett kommer fler av oss få pojkar än flickor.

Mage vet jag inte än hur den kommer bukta ut, men här kommer ju en sak till som stämmer på att vi väntar en pojke då :) Jag fullkomligt strålar ju! hahahaha.... Skämt åsido. Känner mig som cirka 20 år äldre, anfådd vid minsta ansträngning och känner mig klumpig. Men när jag ser mig själv i spegeln (ansiktet) tycker jag att jag ser yngre ut. Någon mer som upplevt något liknande? Kan ju visserligen bero på att jag gått upp några kilon också? Och är gladare
  • lisodan

NU vet jag vad ömma bröst är. Känns ibland som någon sätter en sugkopp och drar på nåt sätt...inte trevligt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015