• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 12:52:47 följande:
    Ni gör som ni vill men jag jobbar inom vården och är utsatt för influensasmittorisk dagligen i mitt arbete så jag har ju högrisk att få det! Ni andra som inte är utsatta så mycket ni får ju göra som ni vill!!

Åt just en smaskig sallad och jag håller med att bröd hjälper mot illamående och så har jag sodastream hemma så det lite kolsyrat vatten på nätterna när illamående blir för mycket!!! Kram på er

Hade jag som jag tidigare gjorde jobbat med handikappade barn och ungdomar hade jag nog tagit sprutan direkt. Tror jag. Då var jag sjuk heeela tiden.
  • Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-20 13:28:13 följande:
    Inte svalt något med hull och hår, utan pekar bara på fördelarna också. Sedan har lisodan en bra poäng ovan, att de är skillnad på de nya influensavaccinerna & de vacciner mot difteri, polio, röda hund, mässling & annat som används dagligen sedan 40-50-talen.
    Jag har inte sagt att du svalt det med hull och hår! :) Jag sa bara att det inte är ok att göra det.

Och även om vaccinen används dagligen så är jag skeptisk! :)
  • tusa

Är helt på din linje Moolie!

Ångrar mig sååå att jag gav efter och vaccinerade sonen när han var liten...var såå nära att vägra Obestämd...går aldrig att få klarhet i så klart, men faktum är ju att han faktiskt har autism...

Japp, tycker man ska kolla ALLA sidor av detta, man ska aldrig vara okritisk, speciellt inte när det gäller ens/barns liv och hälsa.

Jag personligen känner att jag hört tillräckligt för att jag ska tvivla och det är nog för mig, tar inte risken..det är ju så allvarliga saker, främmande ämnen, tungmetaller som injiceras direkt i blodet, alltså förbi alla säkerhets och filtersystem i kroppen..Obestämd

Länkarna jag la upp är ju bara ex. på ena sidan såklart, men det är den sidan vi inte får höra så mycket om...t.o.m svensk vårdpersonal verifierar att man "mörkar" de negativa bieffekterna eftersom majoriteten av befolkningen ändå vinner på det i längden...individen riskeras alltså..

• tusa

...jag äter heller aldrig mediciner och går inte till läkare...har myyycket lite förtroende för den kåren!! Obestämd....MEN PLÖTSLIGT HÄNDER DET JU, för denna gången har de ju faktiskt lyckats!! Ingenting är svart eller vitt...Cool

• tes 75
    tusa skrev 2014-02-20 15:47:32 följande:

Ångrar mig sååå att jag gav efter och vaccinerade sonen när han var liten...var såå nära att vägra ...går aldrig att få klarhet i så klart, men faktum är ju att han faktiskt har autism...

Japp, tycker man ska kolla ALLA sidor av detta, man ska aldrig vara okritisk, speciellt inte när det gäller ens/barns liv och hälsa.

Jag personligen känner att jag hört tillräckligt för att jag ska tvivla och det är nog för mig, tar inte risken..det är ju så allvarliga saker, främmande ämnen, tungmetaller som injiceras direkt i blodet, alltså förbi alla säkerhets och filtersystem i kroppen..

Länkarna jag la upp är ju bara ex. på ena sidan såklart, men det är den sidan vi inte får höra så mycket om...t.o.m svensk vårdpersonal verifierar att man "mörkar" de negativa bieffekterna eftersom majoriteten av befolkningen ändå vinner på det i längden...individen riskeras alltså..

Måste vara fruktansvärt att tänka att "tänk om jag inte hade..". Min son har också autism, och adhd, men han var avvikande redan från födseln (märkte vi inte då, men när lillasyster föddes var skillnaderna i beteende och kontakt tydliga), så jag har inga misstankar om att 18-månadersvaccinet skulle vara orsaken. Särskilt inte som kopplingen vaccin-autism som forskaren i Storbritannien gjorde nu visat sig vara en bluff.
  • Lyckostjärna

Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla

• Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 16:35:09 följande:

Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla smile1.gif

Då håller jag tummarna stenhårt här!!

Kram!
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-20 15:47:32 följande:

Ångrar mig sååå att jag gav efter och vaccinerade sonen när han var liten...var såå nära att vägra Obestämd...går aldrig att få klarhet i så klart, men faktum är ju att han faktiskt har autism...

Jag personligen känner att jag hört tillräckligt för att jag ska tvivla och det är nog för mig, tar inte risken..det är ju så allvarliga saker, främmande ämnen, tungmetaller som injiceras direkt i blodet, alltså förbi alla säkerhets och filtersystem i kroppen..Obestämd

Och jag är HELT inne på din linje! Ångrar varenda spruta jag tagit!! Redan i sexan med stelkrampen skulle man vägrat! Ville inte men lärarna tvingade mig. Klasskompisarna svimmade på löpande band och kräktes i korridorerna! Fy!

Hoppas min man är inne på samma spår som mig. Jag är rädd för bieffekterna... OTROLIGT rädd!
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 16:35:09 följande:
    Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla
    Sent idårkväll började det dra i min livmoder åxå, första tecknet! Spände och drog så jag ville inte somna, låg bara och njöt..Solig

Så trist att du haft både X och mf... Jag har haft 2 X, ett på varje sida och så ett MA som upptäcktes i ca 5 månaden.. Så fantastiskt att det fanns en väg för oss med Glad
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015