• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej! Jag är gärna med här! Jag går på Sahlgrenska och har just ringt och meddelat att jag är gravid idag! Fick tid för ultraljud 19/2 och är så nervös! Vi fick 2 embryo tillbaka den 29/1!!! Kul att läsa att det har lyckats för så många här i denna tråden! Jag är så lycklig men chockad fortfarande! Jag testade plus redan i fredags men tog ett clearblue idag som visade GRAVID 2-3!!!!

• Lyckostjärna

Tack! Grattis till dig också pluttemor! Jag har en son på 11 år som kom till naturligt! Så visst hade det varit kul med tvillingar nu! Hon sa på Sahlgrenska idag eftersom jag inte fått någon blödning så är chansen väldigt stor att båda två har fäst!!! Så nervöst!! Jag är glad att jag bara är gravid, allt annat är bonus!!! Vilken datum hade du ET?

• Lyckostjärna

Detta var vårat 5:e försök! Sist blev det ett X men fick då blödning ruvardag 8 och extrem smärta! Grattis till ER alla som har blivit gravida här!!!

• Lyckostjärna

Pluttemor förstår att du är nervös! Men försök och njut för varje dag som går! Jag säger YES varenda dag som går utan blödning jag tänker vara glad och positiv denna gång! Det kommer man långt med har jag hört på Sahlgrenska!!! Vi fick ett tidigt ultraljud och det är jag jättetacksam för, och för att se att det ligger rätt! Jag har en stark magkänsla att det kommer gå vägen denna gång! Jag har en liten porlande/kolsyrakänsla som kommer och går! Illamående varje morgon innan jag äter! Jag har stora ömma bröst! Annars känner jag inget speciellt faktiskt!! Lycka till alla, denna gång kommer det gå vägen för alla oss!! Så roligt att vi har så lika BF också!! Det är ett bra tecken tror jag!! Kram till er!!!

• Lyckostjärna

Mitt första symtom var ruvardag 4 och jag har 2 st 2-3 dagars embryo på färskförsök! Jag kände ömma bröst högt uppe på brösten så att säga mot halsen typ svårt att beskriva! Fick även en pirrning/kolsyrakänsla i livmodern till och från och det har jag än idag! Längtar till vul på onsdag! Jag fick utomkveds sist och då kunde jag varken kissa eller nr 2 ordentligt utan smärtade som F-N fick även blödningar pyttelite varje dag från ruvardag 8 så denna gång så tror jag att allt är bra! Det måste bara gå vägen nu! Är så nervös tänk om det blir tvillingar lite häftig känsla!!!! Kram på er!!

• Lyckostjärna

Jag är så nervös! Ska göra ultraljud imorgon jag är ju bara i vecka 5+2 då för att se att det ligger rätt denna gång därför har jag fått ultraljud så tidigt men är så orolig! Jag är jättesvullen om magen redan! Inga blödningar så det borde inte vara utomkveds! Imorgon kan dom se om det är 1 eller 2 sa sköterskan jag pratade med! Min syster och pappa vet om att vi är gravida så här långt men vi har inte berättat för någon annan! Är ni också svullna? Är orolig om jag är överstimulerad så här tjock kan väl inte vara i vecka 6? Det roliga är att min 11-åriga son från mitt tidigare äktenskap föddes 19/10 och detta BF har jag nu också! Lite kul faktiskt! Jag har blivit lovad kejsarsnitt om allt går vägen denna gång då jag har för trång bäcken för att föda vanligt! Min son blev förlöst med akutsnitt och det vill jag inte uppleva igen! Kram till er alla! Så härligt och läsa allt ni skriver!! Ni är grymma!!!

• Lyckostjärna

Idag var jag på ultraljud jag är vecka 5+2! Man kunde se en stor skugga i livmodern så bebis/bebisar växer på rätt ställe! Vilken lättnad var så rädd för utomkvedshavandeskap igen! Fick ta blodprov idag och på fredag sedan blir det ultraljud igen för att se om det är 1 eller 2! Nu börjar jag fatta att jag verkligen är gravid!! Efter 3 års kämpande here we go!!!! Känner mig inte lika svullen idag! Första dagen utan vaggisar vilken befrielse!!! Har ni också slutat med progesteron nu? Kramar till er ??????

• Lyckostjärna

Jag gjorde ett hjärta efter kramar till er inte massa frågetecken haha detta är ju helt sinnes haha

• Lyckostjärna

Man kunde inte se mer en stor skugga på ultraljudet hon sa inget om hinnesäckar, hon sa bara att man ser att det växer något på rätt ställe i livmodern! Mitt blodprov visar 6000 i S-HCG ska ta nytt blodprov för att jämföra på fredag och då får jag även ett ny tid för ultraljud! Idag mår jag riktigt riktigt illa! Jag kan inte äta någonting! Satt och peta i maten idag och ville bara spy! Det enda jag kan äta utan att må illa är mango apelsin och salta mandlar!!! Vad äter ni?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015