• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag bor i Göteborg! Jag jobbar heltid, på jobbet längtar jag hem! När jag är hemma längtar tills man ska jobba igen så det snabbt blir vecka 12 så man kan berätta på jobbet! Tycker dagarna sniglar sig fram.... Imorgon går jag in i vecka 7

• Lyckostjärna

Lisoden och johjen jag fyller 37 i sommar min sambo fyller 39 i sommar vi går också på IVF Sahlgrenska!! Vi bor i radhus redan och det är väl snart dags att förvandla gästrummet till barnkammare!! Känns så långt bort bara, jag har nog inte fattat att vi är gravida ännu! Har mått ständigt illa sedan 2 veckor tillbaka, men mår ännu sämre idag, ännu tröttare och huvudvärk på det men det är väl bara att bita ihop och gå till jobbet och låtsas som ingenting! Önskar er alla en härlig vecka!

• Lyckostjärna

När ska man skriva in sig på MVC? Jag funderar på efter vul nästa vecka så man sett att någon/några bor där inne? Jag mår så fruktansvärt illa idag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag är ju vegeterian och ska äta tomatsoppa nu ber till gudarna att inte illamående blir värre! Då undrar nog min kollegor på riktigt vad jag håller på med!!

• Lyckostjärna

Nu ringde en Ssk och vill att vi kommer in på ultraljud redan på torsdag då mitt hcg-värde har stigit lite snabbt! Jag skulle inte vara orolig!! Det var ju lätt nu är jag ju jätteorolig!!

• Lyckostjärna

Du menar att 1 utav mina 2 embryo har delat sig till enäggstvilling så jag väntar 3 nu? Jag mår ju så fruktansvärt illa så jag förstår ju att HCG stigit! Hon sa att detta var bara en extra koll att allt ser bra ut!! Vad jag önskar att det vore torsdag nu så jag slipper våndas och oroas!!

• Lyckostjärna

Pluttemor och tusa ni är ju underbart positiva! Ni låter helt bombsäkra på att jag väntar tvillingar? Inget är ju konstaterat ännu och här går jag och inbillar mig att något kanske är galet då de ringer in mig tidigare!!! Jag kanske ska försöka lyssna på er och det är väl så att dom som väntar på något gott får dubbelpott

• Lyckostjärna

Är det sant Pluttemor! Vad glad jag blir!! Nu känns det ju roligt att gå på vul på torsdag!! Tack!! Hoppas veckan går fort så du får se dina hjärtan nästa tisdag också!!! Jag är så rädd att det är för tidigt att dom inte ska se något v 6+3 som det blir för mig på torsdag! Men läkaren har ju varit med förr så hon vet väl bäst såklart!!! Välkommen alla nya som har checkat in här idag kul att vi blir fler och fler

• Lyckostjärna

Håller med dig det är svårt att äta nu! Jag äter mycket kiwi och apelsiner samt kalla sallader! Kan inte äta varm mat som luktar går inte! Mammasushi rekommenderas det blir det till lunch här idag!! Jättebra mot illamåendet fr.o.m. Hell

• Lyckostjärna

Skulle stå från hell vet inte vilket liv min telefon lever! Inatt drömde jag att jag fick tvillingar en tjej och en kille det var min man som matade dom i sömnen tjejen fick välling och killen fick en kebabrulle haha vilka sjuka drömmar jag har! Är det någon mer som har drömt vad ni väntar?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015