• Linblå

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hejsan
    Jag vill vara med här! Gick igenom IVF Nov/Dec och lyckades bli gravid på första frysförsöket. BF 24/10. Första gången som gravid och har svårt att smälta att det finns nytt liv på insidan. Två veckor kvar till undersökning på kliniken. Känner inga symptom direkt. Kanske lite yr. Därför är det så härligt att få vara med i gemenskapen här och dela erfarenheter.

• Linblå
    Pluttemor skrev 2014-02-24 13:42:18 följande:
    Välkommen hit och stort Grattis  

Här kan du dela med dig av allt! 
    Tackar och bockar! Jag tillhör den äldre skaran på 35 och har gått på RMC i Linköping. Ska upp dit och kolla insidan den 12/3. 

Idag vill jag verkligen se saker gro (så att säga) och åker till en blomsterbutik efter jobbet och ska gå och njuta av våren.
  • Linblå
    johjen skrev 2014-02-24 14:49:12 följande:
    Välkommen! Grattis till pusslet. Har ni försökt länge?
    Nja. Jag försökte på normal väg med ett ex i ett år utan att lyckas. Vi gick åt skilda håll av andra anledningar och jag träffade en ny man. Fick reda på att jag hade endometrios som behöve opereras. Hade otur och fick en infektion. Efter det har jag gått på hormoner för att stänga av mensen. Och så ville vi skaffa barn och gick till ivf direkt. Äggplockning i Nov/dec och första färskförsöket misslyckades. Men nu första frysförsöket verkar ha tagit. De satte tillbaka två halvkassa embryon. Får se om båda ville stanna,
  • Linblå

Tackar tusa och Hoppfulla fia :)
    Här är det också lite halvfart. Halvfart och skräpmat.

• Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-24 21:24:47 följande:

Stort grattis till plusset. Det är första gången det lyckas för mig också. Vist är det fantastiskt!
    Det är fantastiskt! Och jag tror nog inte riktigt på det än heller. Jag har bara tagit ett graviditetstest på utsatt testdag och det var svagt. Jag har det kvar och tittar på ibland för att påminna mig. Jo, jag vet att det inte visar rätt efter 15 minuter men vad gör man. Det är ju enda beviset jag har! Okej, jag har ett till och det är avsaknaden av mensen. Annars inget. Det kanske känns mer .. hmm.. riktigt när jag får gå på ultraljud om två veckor.

Jag vill passa på att tacka för alla snälla välkomsthälsningar! Ni får mig verkligen att känna mig hemma. Det är helt enkelt härligt med gemenskap. Dela erfarenheter, mot och medgångar, med er som har liknade sits. Tack!
    <3
  • Linblå
    Moolie skrev 2014-02-25 15:01:40 följande:

Kram på er! 

Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka
  • Linblå
    Danisen skrev 2014-02-26 05:31:28 följande:
    Testdagen är här det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay
    Grattis!
  • Linblå
    Lyckostjärna skrev 2014-02-26 18:46:15 följande:
    Imorgon blir det ultraljud för mig! Håll tummarna för att dom ser ett hjärta eller två slå då! Kram till er
    Håller en tumme!
  • Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-26 21:37:36 följande:

Skönt att det har släppt. Jag har en säcktuba på vänster sida som kommer och går. Fick en under ivf-beh, denna gång också och den gör förbaskat ont ibland.

Tänkte höra hur ni gör med träning? Jag har inte tränat på en vecka för sist vart jag så himla snurrig och illamående men det var ju dagen jag fick mitt pluss. Tänkte göra ett nytt försök i morgon, mår skit psykiskt och kan behöva lite ny energi och glada signalsubstanser.
    Kolla runt lite på nätet om rekommendationer och hittade denna härliga läsning:
    ww2.lakartidningen.se/ltarkiv/2007/temp/pda33...
    Jag ska gå och träna idag. Man får väl lyssna på kroppen helt enkelt. Och då menar jag inte att man ska lyssna på "taenkakaochsittochglopåenhelsäsongavvalfriserie". Utan om man tar i för mycket så säger nog kroppen ifrån. Tränade första gången för en vecka sedan efter att ha varit sjuk och jäklar vilken otrolig kick av endorfiner jag fick. Har nog aldrig fått en sådan kick förut. Speciellt inte som otränad.

Känner mig fortfarande väldigt ogravid. Står att jag är på dag v5+5 idag. Ska bli spännande att märka av första symptomen. 
  • Linblå
    Lyckostjärna skrev 2014-02-27 10:23:43 följande:
    Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!
    Grattis!

Är bara lite avis ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015