• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • DenNamnbitne
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-09 17:16:57 följande:
    Fel i din logiska slutledning där. 

Följande antaganden:
    1. Det är inte fel att vara barnslig 
    samt 
    2. Det är barnsligt att säga negerboll
    ger ej kontentan du vill få det till. Om det vore så enkelt skulle det inte heller vara fel att bita sin chef när man inte får som man vill, eller slå sin partner med en spade om h*n tar sista godisen eller mosa sönder en fiskpinne i handen och sedan försöka trycka in den i örat. 

Nu är inte alla barnsliga saker helt OK att ta sig för när man är vuxen. 
    Fel i din överdrivet logiska konsekvens där. Det är inte (alltid) fel att vara barnslig. Flört
  • Antje
    La Lola skrev 2014-01-09 17:31:28 följande:
    Näe det tycker jag inte att det är.
    Verkar det att jag är en pk o menlös människa utan egna reflektioner så har du nog inte läst så många inlägg av mig.....
    Så om det politiskt korrekta etablissemanget inte berättat för dig att det numera är något fult att säga negerboll så skulle du ändå slutat att säga negerboll på egen hand?

Jag tror faktiskt inte det. 

Barnsligt beteende faktiskt, om några knasiga 15-åringar från socialdemokraternas ungdomsförbund skulle få för sig att börja kalla den goda negerbollen för något annat utan anledning så skulle man någonstans förstå det då rödmärkta ungdomar kan vara väldigt irrationella.

Men när vuxna människor håller på så blir man konfunderad, vad handlar det om? Du säger ju själv att det var på eget bevåg du bytte namn på negerbollen utan att influeras av den politiska korrekthetens konsensus?

Hur kom du helt på egen hand på den idén? Finns det andra ord som du på egen hand börjat kalla för något annat?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:44:03 följande:
    Så om det politiskt korrekta etablissemanget inte berättat för dig att det numera är något fult att säga negerboll så skulle du ändå slutat att säga negerboll på egen hand?

Jag tror faktiskt inte det. 

Barnsligt beteende faktiskt, om några knasiga 15-åringar från socialdemokraternas ungdomsförbund skulle få för sig att börja kalla den goda negerbollen för något annat utan anledning så skulle man någonstans förstå det då rödmärkta ungdomar kan vara väldigt irrationella.

Men när vuxna människor håller på så blir man konfunderad, vad handlar det om? Du säger ju själv att det var på eget bevåg du bytte namn på negerbollen utan att influeras av den politiska korrekthetens konsensus?

Hur kom du helt på egen hand på den idén? Finns det andra ord som du på egen hand börjat kalla för något annat?
    Men vad spelar det dig för roll vad jag säger och varför jag säger det?
    Hitta nån annan att hoppa på.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Antje
    La Lola skrev 2014-01-09 17:48:47 följande:
    Men vad spelar det dig för roll vad jag säger och varför jag säger det?
    Hitta nån annan att hoppa på.
    Är bara intresserad av det mänskliga psyket, det här med den politiskta korrektheten och dess menlösa medlöpare är ett intressant fenomen, tyvärr väldigt skadligt för Sverige men desto viktigare att förstå dom bakomliggande faktorerna för att komma tillrätta med den kollektiva mentala härdsmältan.

Det här med negerbollen är såklart bara en banal liten petitess i sammanhanget, dock en del av helheten och en pusselbit för att förstå sjukdomsbilden bättre hos den politiskt korrekte.
  • Voluptuous Shalimar
    DenNamnbitne skrev 2014-01-09 17:35:24 följande:
    Fel i din överdrivet logiska konsekvens där. Det är inte (alltid) fel att vara barnslig. Flört
    Det har jag väl aldrig påstått? Jag försöker bara förklara för dig att det inte går att säga att det inte är fel att vara barnslig som ett försvar för att ägna sig åt barnsligheter som att retas.
  • DenNamnbitne
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-09 17:58:15 följande:
    Det har jag väl aldrig påstått? Jag försöker bara förklara för dig att det inte går att säga att det inte är fel att vara barnslig som ett försvar för att ägna sig åt barnsligheter som att retas.
    Ok. Men finns det inte en viss skillnad med att retas med någon som går omkring och tänker: "gud vad hemskt med ordet neger" jämfört med att retas med någon som skulle kunna tänkas ta illa upp? Men visst, det är väl främst min avsaknad av engagemang i riktiga bråk som får mig att vilja "bråka på låtsas"Flört.
  • Antje
    bitterkopp skrev 2014-01-09 17:59:40 följande:
    Säger aldrig negerboll. Varför skulle jag göra det?
    Kanske för att du säkerligen kallar soffa för soffa, spade för spade och träd för träd?

Med det sagt så framträder det märkliga i att du vägrar kalla negerboll för negerboll, jag tror att det finns djupa bakomliggande psykologiska faktorer som grund till det barnsliga och irrationella beteendet.

Hur började det för dig då du kände ett inre tvång att byta namn på bakverket? Hur mådde du vid tidpunkten?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 18:08:47 följande:
    Kanske för att du säkerligen kallar soffa för soffa, spade för spade och träd för träd?

Med det sagt så framträder det märkliga i att du vägrar kalla negerboll för negerboll, jag tror att det finns djupa bakomliggande psykologiska faktorer som grund till det barnsliga och irrationella beteendet.

Hur började det för dig då du kände ett inre tvång att byta namn på bakverket? Hur mådde du vid tidpunkten?
    Men ge dig nu.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kaffeamanda

Gillar inte negerbollar, men skulle jag beställa det till någon annan så skulle jag säga det, känns konstigt att säga något annat.

Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?