• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • 022

Har jobbat på konditori i några år och har väl hänt högst 10 ggr som någon sagt negerboll.. Dock är de inte många som köper chokladbollar så kanske har hänt mer gånger utan att man tänker på de!

• Knota

Jag säger aldrig det oavsett vilket sammanhang jag är i.

• La Lola

Självklart inte.
    Det heter chokladboll oavsett var jag befinner mig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Severus

Så dumfukkad är jag inte. Säger vad det heter, inget annat

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Excentriskan

Jag ber om en "sån där" och pekar.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Little Mrs Li
    MadHatter skrev 2014-01-09 07:24:26 följande:

Vad roligt. De känner sig rebelliska då eller?

Själv gillar jag inte chokladbollar men om jag skulle köpa en skulle jag kalla dem för det eftersom det är det de heter. Har aldrig sett ett café där chokladbollen hetat "negerboll".
    Ja de gör nog det.

De tycker det är ännu roligare att försöka få mig att säga det, men på jobbet säljer vi chokladbollar och då heter det så.
  • Little Mrs Li
    Litet My skrev 2014-01-09 07:57:22 följande:
    Känner igen den "typen" samma som brukar testa att säga negerboll och samtidigt sneglar på mig som mörkhyad för att se reaktionen...

Patetiskt.
    Ja det är bara så skrattretande att det finns den typen av människor. Att de orkar liksom!
  • DenNamnbitne

Säger alltid negerbollar hemma, och när jag pratar med mina vänner och familjemedlemmar. Ofta säger jag det högt och tydligt så att andra hör. Det är roligt att retas. Bestämmer jag så säger jag: en sån där eller chokladboll. Pappa säger negerboll högt och tydligt även när han beställer. Det är kul!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nej, de få gånger jag överhuvudtaget pratar om det så kallade bakverket så säger jag chokladboll.

Skulle jag få för mig att beställa det på café skulle jag förmodligen säga något i stil med: "hej, jag har lust att kaskadspy så kan jag få en chokladboll eller vad ni nu kallar det här". Maken till vidrig sak att äta återfinns inte på denna jord, smör och kakao. Kräks

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?