• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • Fjäril Vingad
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:10:29 följande:
    Ingen tar illa upp av att man säger negerboll, dvs det korrekta ordet för att benämna bakverket negerboll.

Jag skulle skämmas om jag var en politiskt korrekt och menlös idiot, hela er existens är meningslös och det går inte att förstå varför ni ens finns? Ni är som menlösa får som styrs av andras åsikter, fullkomligt meningslösa - det som i folkmun kallas för "nyttiga idioter"

Det är ett tecken på låg IQ, man skulle knappast kunna ertappa Albert Einstein med att vara PK

Trivs du verkligen med att vara ett fullständigt meningslöst hjon, ett jagsvagt våp utan egna tankar och reflektioner?

Har du ingen skam i kroppen? Fy Fan!
    Jag har vänner som är födda i de delar av Afrika där man har mörk hy, och JA, de tar illa upp.
    Så nej, jag har inga problem med att låta bli att säga det ordet, faktiskt.

Jag skulle skämmas om jag envisades med att använda ord som andra kan ta illa upp över. Att ALLA mörkhyade inte tar illa upp hör inte till saken.

• Cogito ergo sum
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:12:23 följande:
    Poängen är att om man blir en medlöpare till det sinnessvaga patrasket så får dårarna sätta agendan = samhällets förfall.
    Du är ganska ung va? Du kommer en dag inse att du slösar din tid och kan  lägga den tiden på bättre saker.
  • Fjäril Vingad
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:13:54 följande:
    Nej, det gör dom inte.
    Jag tror att jag känner mina vänner bättre än du gör.

Jag tänker inte förbjuda dig att kalla bollarna precis vad du vill. JAG tänker fortsätta säga havre- och chokladboll.
  • sallybuse

Dom har alltid kallas för negerbullar.Spelar väl för fan ingen roll vad dom heter.

• Fjäril Vingad
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:17:47 följande:
    Jag tror inte att du är nog begåvad för att avgöra sådant, du får ge dig nu.

Negerbollen heter negerboll och det också ordet negerboll som ska användas i samtliga situationer.

Och förresten, vem har bett om att ha lättkränkta negrer i sin närhet? Inte jag, så dom får vackert rätta sig efter vårt språk.
    Vad har begåvning med diskussionen att göra?

Obegåvat är väl i så fall att nedlåta sig till personangrepp för att hävda sig.
  • Embla
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:11:17 följande:
    Ordet "chokladboll" finns inte, varför kallar du inte negerbollen för negerboll?

Skumt beteende.
     Bara för att du förnekar ordets existens betyder inte det att ordet inte finns i den verkliga världen. Du har redan fått konkreta bevis för att ordet existerar, fortsätter du att förneka det förlorar du all trovärdighet.
  • Voluptuous Shalimar
    JoJs mamma skrev 2014-01-10 15:19:23 följande:
    Vad har begåvning med diskussionen att göra?

Obegåvat är väl i så fall att nedlåta sig till personangrepp för att hävda sig.
    Det blir så om man inte har något vettigt att säga. 
  • enthymeme
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:13:31 följande:
    Vad har denna tråd eller jag med SD att göra?

Är du utvecklingsstörd?
    Såg i en annan tråd att du röstar på SD och dina inlägg här är som en parodi på SD:ares åsikter.

Men hur kan du använda ordet "utvecklingsstörd"? Det är faktiskt inte heller något ord. Idiot, imbecill eller sinnesslö heter det på riktigt. Sen hittade PK-nissarna på att det heter utvecklingsstörd, men det gör det ju inte. Det är lika sjukt att säga "utvecklingsstörd" som att säga "chokladboll".
  • Voluptuous Shalimar
    enthymeme skrev 2014-01-10 15:22:32 följande:
    Såg i en annan tråd att du röstar på SD och dina inlägg här är som en parodi på SD:ares åsikter.

Men hur kan du använda ordet "utvecklingsstörd"? Det är faktiskt inte heller något ord. Idiot, imbecill eller sinnesslö heter det på riktigt. Sen hittade PK-nissarna på att det heter utvecklingsstörd, men det gör det ju inte. Det är lika sjukt att säga "utvecklingsstörd" som att säga "chokladboll".
    Eller kanske mongo eller CP? 

För att inte tala om allt man kan hitta på att kalla ogifta och deras oäkta ungar.

Suck. 30-talet ringde och ville ha sina åsikter mm mm mm tillbaka.
  • Fjäril Vingad
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-10 15:22:21 följande:
    Det blir så om man inte har något vettigt att säga. 
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?