• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • Velouria
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 19:10:38 följande:
    *massa onödig text*
    Den som sa't, han va't...
    Mother cake
  • camus

Jag säger Kaffer-kula eller slav-glob...nåt probelm med de eller? Då kan du flytta härifrån

Det verkar mest vara low life som gör en liten obstinat markering genom att framhärda med att säga neeegeeerboll. Så patetiskt...

• Severus
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 17:41:12 följande:
    Gud vad barnsligt!

Fick du bort imman på badrumsspegeln nu först? ?
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • enthymeme
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 19:38:41 följande:
    Vårda ditt språk unga fröken.
    Du som har koll på ord och bakverk, heter det dammsugare eller punschrulle? Jag säger nämligen dammsugare, men på café brukar det heta puschrulle. Vilket är det riktiga ordet? För det kan väl inte finnas två ord för samma sak?
  • enthymeme
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 19:49:09 följande:
    Det heter dammsugare.

Det där "punchrulle" är nämligen precis som "chokladboll" ett påhittat ord som egentligen inte finns, förmodligen var det någon haschbolmande vänstertomte iklädd stickad kofta som tyckte att det korrekta ordet dammsugare inte lät tillräckligt PK.

Så, nu vet du det.
    Ok, tack! Så det är mer PK att referera till alkohol än en hushållsapparat? Och heter det lussekatt eller lussebulle på riktigt?
  • annzah

Nej. Jag har nämligen aldrig haft det i min vokabulär, vi sa chokladboll eller kokosboll där jag kommer ifrån. 

• Voluptuous Shalimar
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:06:15 följande:
    Ja så tycks det onekligen förhålla sig, man måste ha i åtanke att politiskt korrekt slödder ofta är väldigt irrationella och deras synapser är inte helt sällan igenkättade, därför är inte ordvalen logiska alla gånger - se exemplet med negerbollen

På din andra fråga så kan jag förtälja att det korrekta namnet på bakverket som äts i Luciatider är inget mindre än Lussekatt

Inte lusseblatt(e)?
  • Miss Obsessive
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 18:08:14 följande:
    Naaaw!

Så gulligt med politiskt korrekta medlöpare som lärt sig nya ord som "trångsynt" av det styrande etablissemanget.

Negerbollar innehåller inte choklad heller utan kakao, däremot heter bakverket negerboll och har så alltid gjort.

Tycker du verkar väldigt barnslig, för att inte tala om obildad som inte ens vet att negerboll heter negerboll.

År 2014 liksom, vet du inte vad spade heter heller?

Nä väx upp någon gång och sluta med PK-tramset (Gå gärna i skolan med, det behövs)

Lilla gubben (eller gumman), gör alla en tjänst och kom över dig själv. Dina kommentarer är bara pinsamma. 
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?