• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:30:00 följande:
    Jag tycker att det här forumet ska byta inriktning från familjeforum till humorforum. det är ju fantastiskt roligt att se hur det helt meningslösa och politiskt korrekta WT-patrasket eggar upp sig för att någon talar lite klarspråk.

Ni är underhållning i kubik, ingen av er som funderat på en karriär i humorbranschen?

Nu måste jag tyvärr lämna er viktiga och självtänkande människor en stund för att åka och handla, kanske blir det en negerboll eller två på något café.
    Du är rätt komisk du också....

Antar att du återkommer med några av dina andra nick senare o spammar forumet?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • enthymeme
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-10 15:25:25 följande:
    Eller kanske mongo eller CP? 

För att inte tala om allt man kan hitta på att kalla ogifta och deras oäkta ungar.

Suck. 30-talet ringde och ville ha sina åsikter mm mm mm tillbaka.
    Jo, de också. Fast TS verkar inte vara ok med synonymer, så vi måste kanske välja ett ord? Obildad som jag är vet jag tyvärr inte vilket ord som är det rätta.
  • enthymeme
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:30:00 följande:
    Jag tycker att det här forumet ska byta inriktning från familjeforum till humorforum. det är ju fantastiskt roligt att se hur det helt meningslösa och politiskt korrekta WT-patrasket eggar upp sig för att någon talar lite klarspråk.

Ni är underhållning i kubik, ingen av er som funderat på en karriär i humorbranschen?

Nu måste jag tyvärr lämna er viktiga och självtänkande människor en stund för att åka och handla, kanske blir det en negerboll eller två på något café.
    Ordet "café" kommer från franskan och är därmed väldigt svenskfientligt, så det borde du inte använda. Annars får du ha det så trevligt!
  • Mercurialis

Jag säger chokladboll, både på café och hemma.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • oOMayaOo
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:24:49 följande:
    Klart man inte använder kränkande ord, fast nu var ju frågeställningen om du säger negerboll eller inte. Det heter ju negerboll så det kanske är svårt för expediten att veta vad du menar om du inte säger negerboll?
    Jaha, det är DU som bestämmer vilka ord som andra bör anse kränkande? Vad fint, tolkningsföreträde deluxe. Måste vara skönt.

Och jag förutsätter att expediten inte är dum i huvudet så att jag tror att det kommer gå jättebra.
  • oOMayaOo
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:39:39 följande:
    Varför använder du ett ord som inte existerar?  Finns det andra ord som du också byter namn på utan anledning?

Märkligt beteende.
    Ett ord som inte existerar? Choklad+boll? Dessa ord finns inte? Hmm... Intressant.
  • matildaaf

Säger negerboll hemma & med vänner men aldrig om jag skulle beställa en på ett café..

• oOMayaOo
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:45:31 följande:
    Det står negerboll i SAOL, vänsterextrema och politiskt korrekta krafter har dock tvingat uppslagsverket att göra ett tillägg "använd hellre ordet chokladboll"

Detta trots att ordet inte existerar och att det alltid hetat negerboll i alla tider.

Men varför ska man låta illsinniga mörkerkrafter diktera vår verklighet?
    Så.... du menar att även fast det står i SAOL så existerar det inte? Ok...
    Snabb fråga.... "Existerar" du och jag? Är det här Matrix? Sover jag egentligen?
    Så många frågor!!
  • oOMayaOo
    Embla skrev 2014-01-10 15:09:08 följande:
    Jag säger chokladboll. Jag har däremot en vän som är svart, och han beställer alltid "En negerboll!" med klar och tydlig röst, eftersom han tycker hela debatten är outsägligt löjlig och överdriven.
    Jag får en känsla av att du också tycker som din vän, kan det stämma?
  • oOMayaOo

Nu ska pojken in och runka en skvätt på närmaste toalett i tron om att han upprört några PK-mammor.

Det kan vi bjuda på, ts.

Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?