• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:47:46 följande:
    Ha ha, man börjar förstå ryktet om att Familjeliv är ett kvinnodominerat, anti-intellektuellt WT-forum. 94 personer har svarat att dom att dom inte vet att negerboll heter negerboll.

Vilken humor Skrattande
    Vad bra att du trivs här.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cogito ergo sum

Gjorde det innan och gör det med min familj..men eftersom pk maffian gör ens liv till helvete så är det lättast att inte göra det.  Hatar pk maffian mer än något.

• Fjäril Vingad
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:57:57 följande:
    Varför det? Dom två orden du nu sa existerar inte i det svenska språket.
    Jaha? Och?
    Orden används, ingen tar illa upp av dem - så vad är problemet?
    Att du verkar vara född neandertalare och envisas använda ord som folk kan ta illa upp av kan ju inte jag rå för.
  • Voluptuous Shalimar
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:45:31 följande:
    Det står negerboll i SAOL, vänsterextrema och politiskt korrekta krafter har dock tvingat uppslagsverket att göra ett tillägg "använd hellre ordet chokladboll"

Detta trots att ordet inte existerar och att det alltid hetat negerboll i alla tider.

Men varför ska man låta illsinniga mörkerkrafter diktera vår verklighet?

• enthymeme
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:55:41 följande:
    Fegis, själv säger jag extra högt att jag vill beställa en negerboll då jag är på café, i synnerhet om expediten ser politiskt korrekt ut, typ batikhäxa-glasögonpryddvänsterpartistmedstickadkof ta.

Jackpot är om expediten är neger, då får min tourettes fullt utlopp och jag nästan skriker att jag vill beställa en negerboll.

Men jag är ju och andra sidan inte feg.
    Bara en fråga: får du betalt av någon vänsterorganisation för att skriva här och ge SD dåligt rykte? Tror nämligen att Jimmy Åkesson skulle dunka huvudet i skrivbordet om han läste dina inlägg.
  • Cogito ergo sum
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:57:19 följande:
    Varför låter du sinnessvaga idioter styra dina ordval? Det är för mig ett mysterium, det triggar mig bara mer att gå åt andra hållet, vem vill förknippas med politiskt korrekta och svagbegåvade idioter utan ryggrad?
    Enkelt jag tänker inte stå och bråka om det framför mina barn. Jag slösar inte min tid med sådana människor.  
    Jag har gått åt andra hållet i många år och ser inte poängen längre. Synd bara att pk maffian inte inser att de skapar mer problem i slutändan.
  • Embla

Jag säger chokladboll. Jag har däremot en vän som är svart, och han beställer alltid "En negerboll!" med klar och tydlig röst, eftersom han tycker hela debatten är outsägligt löjlig och överdriven.

Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?