• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • Voluptuous Shalimar
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 18:08:14 följande:
    Naaaw!

Så gulligt med politiskt korrekta medlöpare som lärt sig nya ord som "trångsynt" av det styrande etablissemanget.

Negerbollar innehåller inte choklad heller utan kakao, däremot heter bakverket negerboll och har så alltid gjort.

Tycker du verkar väldigt barnslig, för att inte tala om obildad som inte ens vet att negerboll heter negerboll.

År 2014 liksom, vet du inte vad spade heter heller?

Nä väx upp någon gång och sluta med PK-tramset (Gå gärna i skolan med, det behövs)

Kan tillägga att mitt urklipp ur SAOL är inte redigerat, till skillnad från ditt. Du glömde dessutom redigera bort kommentaren till "negerkyss". 
  • Gummsan85

klart jag säger negerboll! säger även nogger black, pepparkakor och annat som klassas som rasistiskt i dagens icke svenska Sverige!

Mamma till världens underbaraste barn!
  • asta66
    Gummsan85 skrev 2014-01-11 18:34:07 följande:
    klart jag säger negerboll! säger även nogger black, pepparkakor och annat som klassas som rasistiskt i dagens icke svenska Sverige!
    Jag har hittills inte förstått problemet med pepparkakor.
  • Voluptuous Shalimar
    asta66 skrev 2014-01-11 18:35:48 följande:
    Jag har hittills inte förstått problemet med pepparkakor.
    Inte jag heller. Inte Nogger black heller om jag ska vara ärlig. 
  • asta66
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-11 18:36:38 följande:
    Inte jag heller. Inte Nogger black heller om jag ska vara ärlig. 
    Då är jag inte ensam.
  • Gummsan85

inte jag heller men de e rasistiskt att klä ut sina barn till pepparkakor på lucia å nogger black bytte dom juh namn på för att det va rasistiskt.. men att ha något med vit/vitt är helt ok, då får vi svenskar inte känna oss kränkta för då e man löjlig.. tråkigt

Mamma till världens underbaraste barn!
  • asta66
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 18:39:31 följande:
    Jag har aldrig förstått problemet med att kalla negerboll för det korrekta namnet negerboll

Har du?
    Nej! Men jag tycker inte neger i sig är kränkande då det bara beskriver hur en del ser ut. Och jag har inga problem med hur andra ser ut. Mer hur de agerar. Vilket inte har nåt med utseende att göra.
  • Mercurialis
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-11 18:31:42 följande:
    Kan tillägga att mitt urklipp ur SAOL är inte redigerat, till skillnad från ditt. Du glömde dessutom redigera bort kommentaren till "negerkyss". 
    Ha ha! Suveränt!
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Velouria
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 18:53:32 följande:
    Barnsligt och okunnigt.
    Nej, det är vuxet och mycket kunnigt.
    Mother cake
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?