• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 16:55:43 följande:
    Tack fru PK!

Vi kör på detta nick tills vidare.
    Fröken om jag får be.

Ok.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cogito ergo sum
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:18:03 följande:
    Snart 40
    Tja det är jag med och har kommit till den insikten. Jag väljer mina duster istället.
  • Tonka
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:39:39 följande:
    Varför använder du ett ord som inte existerar?  Finns det andra ord som du också byter namn på utan anledning? Märkligt beteende.

Kanske dags att dissa din trångsynta attityd om du nu är "vuxen"?! Det finns många ord som används i det talade svensks språket som INTE finns i ett svenskt lexikon OCH det finns ord som är väldigt gammalmodiga och uråldriga så de inte används i dagens svenska! Inget konstigt alls, språk utvecklas liksom de flesta svenskar gör. Men så finns det ju några små "grå zoner" där tiden stannade på 1800-talet :/
  • Cogito ergo sum
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 21:43:14 följande:
    Ja, men då borde du vara mogen nog att kalla negerboll för negerboll.

Tycker det är jättebarnsligt att rätta sig efter politisk korrekthet. Jag kan som jag tidigare sagt förstå om några 15-åringar i Ung vänster vill vara rebelliska och byta ut ett fungerande ord.

Men vuxna och livserfarna? Nä .....
    Du..låt mig välja mina fighter. Så kan du välja dina.
  • Emelie 1987
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 17:41:12 följande:
    Gud vad barnsligt!
    Whatever... 
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Miss Obsessive

Skulle vilja kontra med "Vaddå, säger folk fortfarande negerboll?", men vet att jo då, det finns gott om trångsynta människor kvar där ute.. Hemma hos oss så benämner vi bakverket med dess rätta namn, det vill säga "chokladboll". Mig veterligen står inte "neger" med i innehållsförteckningen. "Neger" är för övrigt en förlegad, rasistisk och förnedrande benämning avsedd för en viss typ av människor. Endast obildade eller bakåtsträvande människor saknar kunskap om det. 

• La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 19:05:32 följande:
    Är vi överens?

Näe.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Voluptuous Shalimar
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 18:08:14 följande:
    Naaaw!

Så gulligt med politiskt korrekta medlöpare som lärt sig nya ord som "trångsynt" av det styrande etablissemanget.

Negerbollar innehåller inte choklad heller utan kakao, däremot heter bakverket negerboll och har så alltid gjort.

Tycker du verkar väldigt barnslig, för att inte tala om obildad som inte ens vet att negerboll heter negerboll.

År 2014 liksom, vet du inte vad spade heter heller?

Nä väx upp någon gång och sluta med PK-tramset (Gå gärna i skolan med, det behövs)

Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?