• snippgympa

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger du "negerboll" när du beställer på café?  Typ "Hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Eller säger du något annat?

Själv säger jag oftast negerboll när jag är med kompisar, men när jag är på café pekar jag bara på negerbollarna eftersom jag tycker det är jobbigt att behöva säga negerboll, tycker det är genant att behöva säga det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?
  • hysteria

Nej, självklart inte! Men jag skulle aldrig kalla det för något annat än chokladboll hemma heller.

• Antje
    La Lola skrev 2014-01-09 08:18:01 följande:
    Självklart inte.
    Det heter chokladboll oavsett var jag befinner mig.
    Nej, så är det inte.

Det heter negerboll, det har det alltid gjort.
  • Rosaceae
    DenNamnbitne skrev 2014-01-09 10:34:02 följande:
    Säger alltid negerbollar hemma, och när jag pratar med mina vänner och familjemedlemmar. Ofta säger jag det högt och tydligt så att andra hör. Det är roligt att retas. Bestämmer jag så säger jag: en sån där eller chokladboll. Pappa säger negerboll högt och tydligt även när han beställer. Det är kul!
    Snarare patetisk och barnsligt.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 16:54:33 följande:
    Nej, så är det inte.

Det heter negerboll, det har det alltid gjort.
    Det är möjligt att du inte har förmågan att ta till dig nya ord men det har jag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • DenNamnbitne
    Rosaceae skrev 2014-01-09 16:57:58 följande:
    Snarare patetisk och barnsligt.
    Ibland blir man barnslig av den barnsliga debatten. Dessutom är det inte fel att vara barnslig. Jag tycker de som hatar ordet negerboll har patetiska synpunkter men jag respekterar deras åsikter. 
  • Voluptuous Shalimar
    DenNamnbitne skrev 2014-01-09 17:09:35 följande:
    Ibland blir man barnslig av den barnsliga debatten. Dessutom är det inte fel att vara barnslig. Jag tycker de som hatar ordet negerboll har patetiska synpunkter men jag respekterar deras åsikter. 
    Fel i din logiska slutledning där. 

Följande antaganden:
    1. Det är inte fel att vara barnslig 
    samt 
    2. Det är barnsligt att säga negerboll
    ger ej kontentan du vill få det till. Om det vore så enkelt skulle det inte heller vara fel att bita sin chef när man inte får som man vill, eller slå sin partner med en spade om h*n tar sista godisen eller mosa sönder en fiskpinne i handen och sedan försöka trycka in den i örat. 

Nu är inte alla barnsliga saker helt OK att ta sig för när man är vuxen. 
  • Antje
    La Lola skrev 2014-01-09 17:06:20 följande:
    Det är möjligt att du inte har förmågan att ta till dig nya ord men det har jag.
    Varför har du fått för dig att man ska ändra på gamla ord som fungerat bra i alla tider?

Vilket märkligt beteende, är det några andra ord som du helt plötsligt börjat kalla något annat?

Tex. spade?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:17:52 följande:
    Varför har du fått för dig att man ska ändra på gamla ord som fungerat bra i alla tider?

Vilket märkligt beteende, är det några andra ord som du helt plötsligt börjat kalla något annat?

Tex. spade?
    Men jag får väl säga det jag vill till dessa o du får säga vad du vill?
    Appropå märkligt beteende.....

• Antje
    La Lola skrev 2014-01-09 17:20:12 följande:
    Men jag får väl säga det jag vill till dessa o du får säga vad du vill?
    Appropå märkligt beteende.....

Fast du måste väl hålla med om att det är märkligt beteende att plötsligt byta ut ett ord? Du är väl inte en sådandär politiskt korrekt och menlös människa som rättar kappan efter vinden utan egna reflektioner?

Nä, det skulle jag aldrig tro om dig.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:29:30 följande:
    Fast du måste väl hålla med om att det är märkligt beteende att plötsligt byta ut ett ord? Du är väl inte en sådandär politiskt korrekt och menlös människa som rättar kappan efter vinden utan egna reflektioner?

Nä, det skulle jag aldrig tro om dig.
    Näe det tycker jag inte att det är.
    Verkar det att jag är en pk o menlös människa utan egna reflektioner så har du nog inte läst så många inlägg av mig.....
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?