Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Säger alltid negerbollar hemma, och när jag pratar med mina vänner och familjemedlemmar. Ofta säger jag det högt och tydligt så att andra hör. Det är roligt att retas. Bestämmer jag så säger jag: en sån där eller chokladboll. Pappa säger negerboll högt och tydligt även när han beställer. Det är kul!

• DenNamnbitne
    Rosaceae skrev 2014-01-09 16:57:58 följande:
    Snarare patetisk och barnsligt.
    Ibland blir man barnslig av den barnsliga debatten. Dessutom är det inte fel att vara barnslig. Jag tycker de som hatar ordet negerboll har patetiska synpunkter men jag respekterar deras åsikter. 
  • DenNamnbitne
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-09 17:16:57 följande:
    Fel i din logiska slutledning där. 

Följande antaganden:
    1. Det är inte fel att vara barnslig 
    samt 
    2. Det är barnsligt att säga negerboll
    ger ej kontentan du vill få det till. Om det vore så enkelt skulle det inte heller vara fel att bita sin chef när man inte får som man vill, eller slå sin partner med en spade om h*n tar sista godisen eller mosa sönder en fiskpinne i handen och sedan försöka trycka in den i örat. 

Nu är inte alla barnsliga saker helt OK att ta sig för när man är vuxen. 
    Fel i din överdrivet logiska konsekvens där. Det är inte (alltid) fel att vara barnslig. Flört
  • DenNamnbitne
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-01-09 17:58:15 följande:
    Det har jag väl aldrig påstått? Jag försöker bara förklara för dig att det inte går att säga att det inte är fel att vara barnslig som ett försvar för att ägna sig åt barnsligheter som att retas.
    Ok. Men finns det inte en viss skillnad med att retas med någon som går omkring och tänker: "gud vad hemskt med ordet neger" jämfört med att retas med någon som skulle kunna tänkas ta illa upp? Men visst, det är väl främst min avsaknad av engagemang i riktiga bråk som får mig att vilja "bråka på låtsas"Flört.
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?