Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Säger du "negerboll" när du äter på café?

Självklart inte.
    Det heter chokladboll oavsett var jag befinner mig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 16:54:33 följande:
    Nej, så är det inte.

Det heter negerboll, det har det alltid gjort.
    Det är möjligt att du inte har förmågan att ta till dig nya ord men det har jag.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:17:52 följande:
    Varför har du fått för dig att man ska ändra på gamla ord som fungerat bra i alla tider?

Vilket märkligt beteende, är det några andra ord som du helt plötsligt börjat kalla något annat?

Tex. spade?
    Men jag får väl säga det jag vill till dessa o du får säga vad du vill?
    Appropå märkligt beteende.....

• La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:29:30 följande:
    Fast du måste väl hålla med om att det är märkligt beteende att plötsligt byta ut ett ord? Du är väl inte en sådandär politiskt korrekt och menlös människa som rättar kappan efter vinden utan egna reflektioner?

Nä, det skulle jag aldrig tro om dig.
    Näe det tycker jag inte att det är.
    Verkar det att jag är en pk o menlös människa utan egna reflektioner så har du nog inte läst så många inlägg av mig.....
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 17:44:03 följande:
    Så om det politiskt korrekta etablissemanget inte berättat för dig att det numera är något fult att säga negerboll så skulle du ändå slutat att säga negerboll på egen hand?

Jag tror faktiskt inte det. 

Barnsligt beteende faktiskt, om några knasiga 15-åringar från socialdemokraternas ungdomsförbund skulle få för sig att börja kalla den goda negerbollen för något annat utan anledning så skulle man någonstans förstå det då rödmärkta ungdomar kan vara väldigt irrationella.

Men när vuxna människor håller på så blir man konfunderad, vad handlar det om? Du säger ju själv att det var på eget bevåg du bytte namn på negerbollen utan att influeras av den politiska korrekthetens konsensus?

Hur kom du helt på egen hand på den idén? Finns det andra ord som du på egen hand börjat kalla för något annat?
    Men vad spelar det dig för roll vad jag säger och varför jag säger det?
    Hitta nån annan att hoppa på.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 18:08:47 följande:
    Kanske för att du säkerligen kallar soffa för soffa, spade för spade och träd för träd?

Med det sagt så framträder det märkliga i att du vägrar kalla negerboll för negerboll, jag tror att det finns djupa bakomliggande psykologiska faktorer som grund till det barnsliga och irrationella beteendet.

Hur började det för dig då du kände ett inre tvång att byta namn på bakverket? Hur mådde du vid tidpunkten?
    Men ge dig nu.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 18:19:47 följande:
    Nej, jag tycker vi ska gå till botten med det här, 45 personer har röstat att dom helt utan anledning plötsligt bytt namn på ett av sveriges vanligaste bakverk.

Tycker inte du att det är märkligt? Det kan naturligtvis handla om ren barnslighet men det kan också vara komplicerade psykologiska mekanismer som spelar in i det irrationella agerandet.

Om du får ge dig på en kvalificerad gissning, vad tror du det beror på?
    Känner du dig väldigt besatt av detta ord eller är det bara en känsla jag får?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 18:39:17 följande:
    Inte speciellt, kallar det för negerboll och har alltid gjort.
    Ok.
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 19:05:08 följande:
    Är du 12 år eller? Så måste det vara om jag är äldre än din mormor. Chokladboll har det aldrig hetat och heter såklart inte nu heller, det verkar vara något slags märkligt nyspråk skapat av politiskt korrekta flummare, lite som ordet hen, det ordet finns inte heller.

För att klargöra, negerbollen heter alltså negerboll och antal kön för arten homosapiens är två. Det här är alltså inga konstigheter egentligen och det är besynnerligt att vissa känner något sjukligt behov av att krångla till saker och skapa debatter av luft.
    Finns det verkligen inga nya ord alls som du tar till dig?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 19:08:47 följande:
    Om jag numera kallar polisen för aina?

Nej, det gör jag inte. Vi har alla ord vi behöver.
    Var min fråga så svårt verkligen?

Ok. Vad kallar du apparaten som du sitter o surfar vid eller med nu förresten?
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 19:47:55 följande:
    Jo det hade du. Det står negerboll i din gamla kokbok eftersom det heter så. Man ska faktiskt inte ljuga.

ICA är svenskfientliga och har givetvis inte korrekta epitet på sina bakverk, dom har ju till och med halal-kött i sina frysdiskar och presenterar muslimska högtider i sin almenacka. Självfallet kan dom då inte vara trendsättare och få tolkningsföreträde att byta ord på vår smaskiga negerboll.

Det kan givetvis inga politiskt korrekta eller svenskhatiska göra, det krävs att vi konservativa och normala agerar som motvikt till alla tokigheter som sker i samhället nu.

Det börjar med namnbyte på negerbollen och slutar i rent kaos......

Men annars mår du bra eller?Obestämd
  • La Lola
    Antje skrev 2014-01-09 20:26:46 följande:
    Vad är chokladbollar? Är det något nytt?

Negerbollar däremot som är ett känt gammalt svenskt bakverk innehåller kakao, är det där "chokladbollar" som en del pratar om egentligen negerbollar där man bytt ut kakaon mot choklad?

Smakar det bättre än traditionella negerbollar?
    Men hur orkar du?
  • La Lola
    Rocket Mania skrev 2014-01-09 20:30:11 följande:
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Anof. Kom tillbaka.
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:39:39 följande:
    Varför använder du ett ord som inte existerar?  Finns det andra ord som du också byter namn på utan anledning?

Märkligt beteende.
    Det är lite märkligt beteende att byta nicknamn men ändå använda samma språk också.....fast du kanske ville bli igenkänd iofs.
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 14:47:46 följande:
    Ha ha, man börjar förstå ryktet om att Familjeliv är ett kvinnodominerat, anti-intellektuellt WT-forum. 94 personer har svarat att dom att dom inte vet att negerboll heter negerboll.

Vilken humor Skrattande
    Vad bra att du trivs här.
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 15:30:00 följande:
    Jag tycker att det här forumet ska byta inriktning från familjeforum till humorforum. det är ju fantastiskt roligt att se hur det helt meningslösa och politiskt korrekta WT-patrasket eggar upp sig för att någon talar lite klarspråk.

Ni är underhållning i kubik, ingen av er som funderat på en karriär i humorbranschen?

Nu måste jag tyvärr lämna er viktiga och självtänkande människor en stund för att åka och handla, kanske blir det en negerboll eller två på något café.
    Du är rätt komisk du också....

Antar att du återkommer med några av dina andra nick senare o spammar forumet?
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 16:55:43 följande:
    Tack fru PK!

Vi kör på detta nick tills vidare.
    Fröken om jag får be.

Ok.
  • La Lola
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 19:05:32 följande:
    Är vi överens?

Näe.
Svar på tråden Säger du "negerboll" när du äter på café?