• Anonym (Bitter?)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Hej...

Är bjuden på nyårsfest/middag idag hos en vän. Fick imorse veta (på FB såklart) att en av gästerna just kläckt sitt graviditetsbesked v 13. Jag orkar inte. Vi är ofrivilligt barnlösa, tredje IVF.en misslyckades. Orkar inte se den där kvinnans lyckliga tillvaro en HEL KVÄLL. Jag och kvinnan känner bara varann sporadiskt, men vetskapen gör mig så ledsen. 

Men vad ska jag skylla på nu?

• Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?
  • Påven Johanna

Din man då? Känner han likadant?

• Anonym (Bitter?)
    Påven Johanna skrev 2013-12-31 15:28:46 följande:
    Din man då? Känner han likadant?
    Han tycker inte att det gör något, alla andra runt om oss får ju barn, säger han. Och det har ju inte med oss att göra.Men det KÄNNS för jävligt för mig att hon ska sitta där och vara lycklig. 
  • Anonym (Bitter?)
    5by5 skrev 2013-12-31 15:31:23 följande:
    Magsjuka funkar väl alltid (alt feber)
    Jo, men min väninna kommer ju fatta att jag ljuger eftersom vi ju träffades nere på torget imorse. Skulle önska att den gravida kunde avstå. (vilket ju inte går, men men..)
  • Anonym (hmm)

Varit i din sits och visst förstår jag det är skitjobbigt, jag vet. Men missa en hel nyårsfest pga detta? Din man kanske vill gå? Låt han gå isåfall så får du sitta hemma.

Det kommer alltid finnas orättvisa och jobbigheter, men du blir ju inte mer gravid för att hon skulle ha svårt eller nån annan?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:33:57 följande:
    Jo, men min väninna kommer ju fatta att jag ljuger eftersom vi ju träffades nere på torget imorse. Skulle önska att den gravida kunde avstå. (vilket ju inte går, men men..)
    Ska hon avstå? Nej ge dig nu. Nog för det somsagt är skitjobbigt men skärp dig lite!
  • Anonym (Förstår)

Du kan ju ha blivit plötsligt magsjuk. Det spelar ingen roll att hon såg dig idag.

• Anonym (anna)

Jag tycker att det låter hemskt när du skriver att det känns för jävligt att se henne lycklig... Mår du bättre om hon också mår dåligt? Det är inte så att hon snott ditt barn genom att bli gravid, hennes graviditet påverkar inte din förmåga att få barn. Jag förstår att det kan kännas som salt i såren att andra blir gravida när du själv inte blir det, men när du fokuserar på att du inte vill se henne lycklig så låter du otroligt självisk.

• Anonym (Bitter?)
    Anonym (hmm) skrev 2013-12-31 15:34:57 följande:

Varit i din sits och visst förstår jag det är skitjobbigt, jag vet. Men missa en hel nyårsfest pga detta? Din man kanske vill gå? Låt han gå isåfall så får du sitta hemma.

Det kommer alltid finnas orättvisa och jobbigheter, men du blir ju inte mer gravid för att hon skulle ha svårt eller nån annan?

Jovisst, men det är ju så uppenbart orättvist. Och att skylta med det sådär på FB, det förstår jag inte. De på festen vet ju inte hur vi har det. Men det retar mig såklart att min man tar så lätt på det här medan jag känner mig som en okvinnlig kvinna. 
  • Fiona M
    Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:37:32 följande:
    Jovisst, men det är ju så uppenbart orättvist. Och att skylta med det sådär på FB, det förstår jag inte. De på festen vet ju inte hur vi har det. Men det retar mig såklart att min man tar så lätt på det här medan jag känner mig som en okvinnlig kvinna. 

Orättvist?
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?