• Anonym (hmm)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Varit i din sits och visst förstår jag det är skitjobbigt, jag vet. Men missa en hel nyårsfest pga detta? Din man kanske vill gå? Låt han gå isåfall så får du sitta hemma.

Det kommer alltid finnas orättvisa och jobbigheter, men du blir ju inte mer gravid för att hon skulle ha svårt eller nån annan?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:33:57 följande:
    Jo, men min väninna kommer ju fatta att jag ljuger eftersom vi ju träffades nere på torget imorse. Skulle önska att den gravida kunde avstå. (vilket ju inte går, men men..)
    Ska hon avstå? Nej ge dig nu. Nog för det somsagt är skitjobbigt men skärp dig lite!
  • Anonym (hmm)

Din karl då, tvingades han också stanna hemma med dig?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2014-01-03 08:52:33 följande:
    . Och på köpet att de ska sitta och berätta om det o deras graviditet… 
    Ja...hemska människor som råkar vilja dela sin glädje. Det är ett ganska normalt beteende och jag tror knappast de satt och diskuterade graviditeten hela kvällen på nyår.
  • Anonym (hmm)
    Jojile skrev 2014-01-03 17:16:03 följande:
    Jo, jag förstår att det är en sorg. Jag förstår hur ont det kan göra och jag skulle självklart stötta min vän i det läget. Men att bli behandlad som luft skulle jag inte tolerera. Din smärta är ok men den är inte viktigare än någon annans smärta/sorg. Att förlora en bästa vän kan göra fruktansvärt ont det med och självklart har den bortvalda rätt att känna sig ledsen/besviken. Tycker du inte det?

Hur gör du i vardagen? På jobbet, affären, restaurang? Och hur menar du att du undviker fertila kvinnor? Du umgås inte med kvinnor överhuvudtaget?

På allvar hoppas jag att du får professionell hjälp med dina känslor för att reagera så stark på barn/graviditet/fertila kvinnor måste vara fruktansvärt påfrestande.
    ja det låter inte helt sunt när det tar över sådär.
  • Anonym (hmm)

Anonym (länge) : är det inte jobbigt att hänga inne på FL förresten? Här kryllar det ju av gravida, mammor, fakta om massa som har med barn och graviditet o göra osv.

Med tanke på att du undviker det IRL.

• Anonym (hmm)
    LinneaJosie skrev 2014-01-04 01:13:18 följande:

Tror du det är så lätt att reagera "sunt" (vad nu det är i sammanhanget?) när man troligen äts upp av den fruktansvärda tanken "tänk om jag ALDRIG får något barn"? Jag vet inte alls hur det är, men jag gissar att livet i limbo är enormt tärande och svårt att hantera. Släng dig inte med såna nedlåtande one-liners.
    Jag har varit i den sitsen själv. Så jag vet hur jobbigt det är, än dock finns det gränser när det börjar ta över livet och bli väldigt osunt. Men visst , det skadar ju bara denne person själv i slutändan.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?