• Anonym (Bitter?)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Hej...

Är bjuden på nyårsfest/middag idag hos en vän. Fick imorse veta (på FB såklart) att en av gästerna just kläckt sitt graviditetsbesked v 13. Jag orkar inte. Vi är ofrivilligt barnlösa, tredje IVF.en misslyckades. Orkar inte se den där kvinnans lyckliga tillvaro en HEL KVÄLL. Jag och kvinnan känner bara varann sporadiskt, men vetskapen gör mig så ledsen. 

Men vad ska jag skylla på nu?

• Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?
  • Kerstin91

Jag sitter i samma sists. Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 3 år nu. Tyvärr händer inget. Jag har vänner och syskon som har barn och jag kan säga att jag har medvetet undevikit dom och kommit med bortförklaringar. För när man försöker att bli gravid och inte lyckats och man ser att alla andra blir gravida så mår man mer eller mindre åt helvete. Man skäms, känner sig så värdelös och alla möjliga känslor. Man ska sitta i samma sits som oss för att förstå.

Kram på dej!

• Anonym (gute)

Visst vore det bättre om ingen, absolut ingen, fick barn under tiden som du önskar bli gravid! Livet vore absolut lättare då!
    Men nu är inte livet så, livet går faktiskt vidare trots att du inte blir gravid! Och vad tänker du göra åt det, sitta hemma och grina?

• koas

Jag tycker det är skitkonstigt att inte kunna glädjas med andra för att man själv inte lyckats. Att hon är med barn försämrar inte dina chanser, det funkar inte så. Gläds åt andras lycka istället för att missunna dem.

• The past is now
    koas skrev 2013-12-31 19:22:49 följande:
    Jag tycker det är skitkonstigt att inte kunna glädjas med andra för att man själv inte lyckats. Att hon är med barn försämrar inte dina chanser, det funkar inte så. Gläds åt andras lycka istället för att missunna dem.
  • EnAnonumius
    koas skrev 2013-12-31 19:22:49 följande:

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • The past is now
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 18:57:15 följande:
    Jag sitter i samma sists. Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 3 år nu. Tyvärr händer inget. Jag har vänner och syskon som har barn och jag kan säga att jag har medvetet undevikit dom och kommit med bortförklaringar. För när man försöker att bli gravid och inte lyckats och man ser att alla andra blir gravida så mår man mer eller mindre åt helvete. Man skäms, känner sig så värdelös och alla möjliga känslor. Man ska sitta i samma sits som oss för att förstå.
    Kram på dej!
    Och även om man har varit  i samma situation så tycker jag att det är rent ut sagt skitnödigt att hålla på så där! Osunt och omoget.
  • viseversa

Seriöst den GRAVIDA ska avstå för att DU har problem ts? Du får väl stanna hemma om du itänd kan leva med att andra blir gravida.

• Limalie
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 18:57:15 följande:
    . Man ska sitta i samma sits som oss för att förstå.
    Jag har varit i samma sits även om jag nu lyckats bli gravid med ivf, men jag förstår ändå inte TS och hennes tankar om att vännen inte ska få skriva ut sin lycka på fb, eller hon tycker vännen borde stanna hemma för TS har svårt att bli gravid.

Nej tack, ego ego ego.
  • Anonym (Sigge)

Om man inte kan bli glad över andras framgång (vad det än gäller) kommer man själv aldrig att lyckas.

Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?