Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:37:32 följande:
Jovisst, men det är ju så uppenbart orättvist. Och att skylta med det sådär på FB, det förstår jag inte. De på festen vet ju inte hur vi har det. Men det retar mig såklart att min man tar så lätt på det här medan jag känner mig som en okvinnlig kvinna.
På FB kan det finnas massor av inlägg man inte gillar. Om man t e x är arbetslös kan det vara jobbigt ibland att läsa inlägg om personer som fått jobb, även om man inte missunnar dem sina arbeten. Om man har ont om pengar och vill resa kan det vara jobbigt att bli påmind av detta genom inlägg som handlar att nu är jag på väg till x land. Singlar som inte vill vara det kan tycka det är drygt att få veta att "Anna" blivit ihop med "Pelle", och hon är såååå lycklig över detta.
Vad du kan göra om det i fortsättningen blir jobbigt att läsa din väns inlägg, ifall det handlar mycket om det kommande barnet, är att säga till din vän att du är glad över hennes graviditet men att du p g a ofrivillig barnlöshet för närvarande inte orkar läsa inlägg som handlar om barn på fb, därför kommer du tillfälligt ta bort henne som vän där.