• Anonym (anna)

Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?

Jag tycker att det låter hemskt när du skriver att det känns för jävligt att se henne lycklig... Mår du bättre om hon också mår dåligt? Det är inte så att hon snott ditt barn genom att bli gravid, hennes graviditet påverkar inte din förmåga att få barn. Jag förstår att det kan kännas som salt i såren att andra blir gravida när du själv inte blir det, men när du fokuserar på att du inte vill se henne lycklig så låter du otroligt självisk.

• Anonym (anna)
    Anonym (Bitter?) skrev 2013-12-31 15:37:32 följande:
    Jovisst, men det är ju så uppenbart orättvist. Och att skylta med det sådär på FB, det förstår jag inte. De på festen vet ju inte hur vi har det. Men det retar mig såklart att min man tar så lätt på det här medan jag känner mig som en okvinnlig kvinna. 
    Självklart vill hon dela med sig av sin glädje, sen om det är på FB eller inte spelar väl ingen roll. Är det orättvist att hon blivit gravid? Helt ärligt, get over your self. Allt kretsar inte kring dig. Jag kan inte heller få barn, och det gör ont när andra får barn men inte jag, men jag är glad för deras skull.
Svar på tråden Vill banga en nyårsmiddag… en i sällskapet är gravid. Orkar inte. Förslag på ursäkt?