Calqyl: Jag förstår att du är brydd över det där med klänningen. Det låter som en bagatell men det är ju faktiskt svårt att veta hur man ska göra. När jag gifte mig köpte vi klänningen några månader innan, och då beställde vi den inte utan jag köpte en färdig i en affär. Men jag visste att jag inte skulle vara gravid för vi tog en paus i bebisverkstaden. Vi visste inte då att vi skulle fortsätta kämpandet i flera år.
En sak du kan göra är att köpa en modell som funkar att flera lägen, till exempel en med snörning. Det är dessutom snyggt (tycker jag för det hade jag). Prata med någon som har koll.
Sen är det ju en fråga om hur mycket pengar du tänker lägga och om du kan tänka dig att ta "risken" med att behöva köpa en ny klänning om du skulle få en bulle i ugnen.
Jag lyssnade på ett radioprogram där ett par hade genomgått 7 IVF innan det lyckades. Tjejen tyckte att man skulle planera sitt liv som om man inte skulle bli gravid, t.ex. boka in resor. Försöka leva lite i nuet. Kanske inte är helt applicerbart på brudklänningsköp, men lite.
Ylle99, jag hängde också en del på trådar om symtom efter insättning. Jag kunde inte hålla mig därifrån trots att jag var skeptisk. Jag kom också fram till att mina symtom var resultatet av alla hormoner. Men så var jag ju inte gravid heller.
Jag fick testdag 18 dagar efter ÄP. Mensen smygstartade 14 dagar efter ÄP och brakade loss ordentligt när jag slutade med lutinus 16 dagar efter ÄP. Men nu ska ni inte tänka så mycket på det. Det kommer gå bättre för er, och dessutom har jag 9 eskimåer som jag planerar att sätta in.