Det är ju helt FANTASTISKT! Tänkt att du är gravid Madelene85
! Då är det bevisat att det kan vara värt att vänta med IVF. Jag tycker inte du ska vara rädd för missfall utan glädjas åt ditt positiva gravidtest!
Calqyl, jag förstår att du blir virrig av allt du har omkring dig. Det är verkligen inte lite saker du måste hålla reda på just nu. Försök att sålla bort allt som är onödigt och koncentrera dig på det som är roligt och på det som du måste göra. Resten är det bara att strunta i. Om någon bråkar med dig på jobbet, ignorera det. Om du ett ruttet ägg med dig från affären, strunt i det, det är ju bara pengar. Så försöker jag tänka. Det går bra ibland.
Själv har jag också sjukt mycket runtomkring mig just nu. Min man har fått nytt jobb och vi ska flytta. Vi är mitt uppe i lägenhetsjakt, jobbjakt till mig, gynbesök, flyttfirmor, städfirmor med mera. Jag har lite svårt att känna glädje över flytten trots att vi längtat i flera år. Det blir liksom för mycket på en gång.
Idag var jag och kollade äggblåsorna. Det var positivt med 15 stora äggblåsor och en massa små, vilket är ganska mycket. Det är därför det ömmar i äggstockarna när jag rör mig.
I eftermiddag ska vi få besked om när det är dags att åka för äggplock.