Ylle99 skrev 2014-03-17 21:10:52 följande:
Hej på er!
Orka- spännande att du börjat spraya! Får jag fråga hur det kommer sig att ni gör det långa protokollet? Du kanske har skrivit det ovan nånstans. Ber om ursäkt isåfall. Skönt att biverkningarna börjar släppa.
Precis som någon skrev (var det du Orka?) så är det så väldigt viktigt att fokusera på allt positivt i livet! Och att vår sjukvård i Sverige erbjuder så mkt som den faktiskt gör.
Det finns inga garantier för någon. Även en kvinna som till synes promenerar bekymmerslöst med sin barnvagn kan ha mkt tufft bakom sig. Missfall, sjukdomar, dödsfall. Nu låter jag kanske väldigt drastisk men allt är ju inte fullt så perfekt som man ibland är benägen att tro.
Sen kanske man måste vara hyfsat välmående för att kunna resonera så. Får se om jag säger samma sak om (när) vi misslyckas med första försöket ;).
Hur har du gjort med mötet, Calqyl?
Vi har haft vårt första möte nu. Det gick väl och vi fick ytterligare positiva nyheter i form av att jag tydligen har god äggreserv! Jag hade befarat att jag skulle ha få kvar men det var ingen fara. Vi börjar med det korta protokollet om några veckor.
Härligt med lite goda nyheter och kul att ni snart ska börja!
Jag ringde dit för att höra om det fanns en annan tid men i så fall skulle de skicka en ny kallelse och det ville jag inte. Berättade allt för min chef och hon sa att jag självklart skulle strunta i mötet. Jag har lätt bästa chefen man kan ha ;) Dessutom berättade hon att en på jobb som precis kommit tillbaka från mammaledigheten hade gått igenom samma sak! Så skönt att ha någon att prata med som förstår precis hur man har det!
Hur länge har du sprayat nu Orka? Dags för sprutor snart?
Kram på er alla!